Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به خدمات اهالی مسجد جامع «امام حسین(ع)» در ایام کرونا، گفت: ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانواده و جوانان، انجام فعالیت‌های عمرانی برای خانواده‌های محروم و توزیع غذا و نان صلواتی ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،مساجد به عنوان مردمی‏ ترین پایگاه ارتباط با خدا در روی زمین، همواره به عنوان مدرسه تزکیه و تعلیم دانش، زمینه ساز رشد و تعالی انسان‏ های خداجو و پناهگاه همیشگی بندگان خدا بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانه های خدا، بهشتی هستند که مردم در آنجا فراغ از روزمرگی ها طعم شیرین ارتباط با خدا را می چشند و مشکلات روزمره شان را آنجا پیگیری می کنند.

 

در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتو ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند. در این گزارش به مناسبت فرا رسیدن سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین(ع) به  معرفی مسجدی همنام با آن حضرت(ع) پرداختیم.

مسجد «امام حسین(ع)» در سال 1360 در شهرک سعیدیه اسلامشهر تاسیس شد، این مسجد که در منطقه محرومی بنا شده است، در طول سال ها فعالیت خود در بحث امور خیریه و فعالیت های جهادی و نیکوکاری توانسته خدمات قابل توجهی را برای اقشار بی بضاعت و مستضعف این منطقه رقم بزند، در همین راستا گفت و گویی با حجت الاسلام «محمد زمانی»، امام این خانه خدا پیرامون فعالیت های مسجد امام حسین(ع) ترتیب دادیم که در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید:

 

مسجد جامع امام حسین(ع) در شهرک سعیدیه اسلامشهر در چه محورهایی فعالیت می کند؟

 فعالیت های خیرانه، نیکوکاری،گروه های جهادی، امور فرهنگی، تربیتی، هیئت مذهبی، فعالیت رسانه ای در فضای مجازی، امور ورزشی و امورخدمات در سطح محلات از فعالیت های شاخص مسجد امام حسین(ع) است. در بحث جهادی تمام تلاش دست اندرکاران مسجد کمک رسانی به خانواده های نیازمند و بی بضاعت مالی است.ما ازطریق بچه های مسجد محرومین و اقشارکم برخوردار محله را شناسایی می کنیم و در صورتی که در محورهایی همچون تعمیر، تجهیز و نقاشی منزل نیازمند کمک باشند، گروه جهادی مسجد به آنها خدمات ارایه می دهند. از دیگر اقدامات ما در مسجد دعوت از مسئولین و دست اندرکاران شورای شهر برای رفع و پیگیری مشکلات محله است که از این طریق توانستیم پاسخگوی نیازهای اهالی محله باشیم. در همین راستا کانالی نیز توسط مسجد راه اندازی شد واخبار مربوط به محله ازطریق این کانال اطلاع رسانی و منتشر می شود.

 

 در بحث تربیتی و ورزشی مسجد جامع امام حسین(ع) چه فعالیت هایی داشته است؟

با توجه به اینکه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد یکی از برنامه های ما است، به همین جهت قبل از بحران کرونا در رشته های والیبال، فوتبال، فوتسال وشطرنج برای نوجوانان و جوانان سالن ورزشی در نظر گرفتیم، تا از این طریق آنها را جذب مسجد کنیم. همچنین با برگزاری اردوهای ورزشی، علمی و زیارتی بتوانیم مسجد را پاتوق برای حضور همیشگی آنها کنیم.

 

 در بحث تربیتی نیز با توجه به اینکه در حال حاضر تحصیل دانش آموزان در بستر فضای مجازی صورت می گیرد، سعی کردیم بحت تقویت درسی آنها را مورد توجه قرار دهیم و در مسجد برای کلاسهای رفع اشکال درسی برگزار کنیم تا پایه تحصیلی آنها تقویت شود.برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، برپایی حلقه های تربیتی، معرفتی و قرآنی و نیز برگزاری جشنواره های مختلف همراه با اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مسجد است که موجب رونق حضور نوجوانان و جوانان به این مسجد شده است. از طرفی قبل از بحران کرونا دست اندرکاران مسجد تمام تلاششان در این راستا بوده است که برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد را در مدرسه برگزار کنند تا به نوعی پیوند میان مسجد و مدرسه را تقویت کنند.

 

علت انتخاب مسجد جامع امام حسین(ع) به عنوان مرکز نیکوکاری در شهرک سعیدیه اسلامشهر چه بوده است؟ در بحران بیماری کرونا چه اقداماتی توسط کارگزاران این مسجد در جهت این بیماری صورت گرفت؟   

 

پس از شیوع بیماری کرونا برخی از مردم این منطقه شغلشان را از دست دادند و یا به دلیل بیماری امکان اشتغال برایشان فراهم نبود، به همین دلیل یکی از برنامه های ما شناسایی چنین خانواده هایی و تحت پوشش قرار دادن آنها در خیریه مسجد بود، تا از این طریق به صورت ماهیانه بسته های مومنانه و گوشت قربانی میان میان آنها توزیع کنیم.

برخی از خانواده ها نیز که فرزندشان در آستانه ازدواج بود و امکان تهیه جهیزیه برای آنها فراهم نبود، از طریق خیریه مسجد سعی کردیم که برای آنها اقلام و مایحتاج ضروری تهیه کنیم.

از طرفی با راه اندازی ایستگاه های سلامت سعی کردیم که ماسک و مواد ضدعفونی کننده به خانواده های کم برخوردار توزیع کنیم. ضمن اینکه در شرایط این بحران در چندین نوبت ضدعفونی معابر و خیابان ها توسط گروه جهادی مورد توجه قرار گرفت و از کادر درمان، پرستاران وپزشکان بیمارستانها نیز تجلیل به عمل آمد.

یکی دیگر از اقداماتی که  توسط خیرین مسجد در این بحران موردتوجه قرار گرفت، طبخ غذای در طول ماه چند نوبت و توزیع در میان بیماران بوده است. علاوه برآن با همکاری تعدادی از نانوایی های محله سعی کردیم، نان صلواتی به خانواده های کم برخوردار توزیع کنیم.

 

در بحث کارآفرینی و اشتغال با توجه به مشکلات بیکاری و اشتغال که بسیاری از جوانان با آن روبرو هستند، چه اقداماتی توسط دست اندرکاران مسجد جامع امام حسین(ع) مورد توجه قرار گرفته است؟

 

یکی از برنامه های مسجد در بحث ایجاد اشتغال این بوده است که برای ۱۰ نفر از بانوان بد سرپرست و بی سرپرست دوره های آموزشی در رشته های هنری و خیاطی برگزار کردیم و پس از آنکه آنها در این رشته ها مهارتهای لازم کسب کردند، توانستیم در این رشته ها برای آنها اشتغال ایجاد کنیم، تا بخشی از مشکلاتشان در این شرایط حل شود.

 

از طرفی برخی از برادران که به دلیل بحران کرونا شغلشان تحت تاثیر قرار گرفته بود، یا اشتغالشان را از دست داده بودند، با توجه به ارتباطاتی که در شرکت های مختلف داشتیم، این افراد را به این شرکت برای کار معرفی کردیم و یا حتی برای برخی از افراد توانستیم که سرمایه برای ایجاد اشتغال فراهم کنیم و یا وام برای آنها اعطا کنیم.

 

رویکرد مسجد جامع امام حسین(ع) در آینده برای جذب مخاطب و رسیدگی به مشکلات مردم این منطقه چیست؟

 

با توجه به شرایط اقتصادی که مشکلاتی را برای اقشار مختلف جامعه بویژه خانواده هایی که در مناطق محروم ساکن هستند، پیش آورده است، تلاش ما در این راستا است که در امور جهادی و خیریه فعالیت هایمان را با قوت ادامه دهیم و فقر را از محله بزداییم و با ایجاد اشتغال و فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای محرومین بتوانیم به آنها در بخش اقتصادی کمک رسان باشیم.از طرفی در بحث فرهنگی و تربیتی در محله برای جذب نوجوانان وجوانان به مسجد برنامه هایی را متناسب با امکانات روز طراحی کنیم.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد جامع امام حسین ع مبارزه با کرونا مسجد تراز اسلامی سوم شعبان مسجد جامع امام حسین ع دست اندرکاران ایجاد اشتغال خانواده ها توجه قرار برای آنها سعی کردیم فعالیت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود