Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام یکی از معدود استان های کشور است که با توجه به وجود داشتن خیل عظیم منابع طبیعی، به یمن کم لطفی و بی توجهی مسئولان کشوری و استانی هرگز نتوانسته استعدادهای خود را شکوفا کند و همواره زیر سایه فقر و محرومیت به سر می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، ایلام یکی از معدود استان های کشور است که با توجه به وجود داشتن خیل عظیم منابع طبیعی، به یمن کم لطفی و بی توجهی مسئولان کشوری و استانی هرگز نتوانسته توانمندی و استعدادهای ناب خود را در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شکوفا کند و همواره زیر سایه فقر و محرومیت به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان معضلی که گریبان استان را گرفته و یکی از عوامل اصلی عقب افتادگی استان به شمار می رود، وجود پروژه های فراوانی است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده و یا به تعطیلی کشیده شده اند که از جمله ی این پروژه ها می توان به تونل کبیرکوه که حدود 10 سال از کلنگ زنی آن می گذرد، پروژه راه آهن که هنوز کلنگ زنی آن آغاز نشده به مشکل اعتبار خورده است و پروژه چهار خطه کردن محور ایلام-مهران اشاره کرد. تا جایی که تخصیص اعتبار، برای تکمیل این پروژه های رها شده به سال های آینده و یا به دولت بعدی که هیچ گونه تعهدی به آنها را برای خود قائل نمی شود منتقل می شود. در واقع استان های کوچک و محروم مانند ایلام قربانی بازی سیاسی جناح های مختلف می شود و این گونه است که حقوق مردم پایمال می شود.

البته تمام مشکلات سد راه این پروژه های نیمه کاره را نمی توان تنها به کمبود اعتبار بست داد بلکه بخش عظیمی از این معضل به وجود آمده را قطعا  می توان ناشی از ضعف مدیریتی دانست که سالیان سال است از آن رنج می بریم. چرا که برای تکمیل یا تامین اعتبار یک پروژه می توان از راه های متفاوتی از جمله جذب اعتبار از طریق تعامل با دیگر دستگاه ها، جذب سرمایه گزاران معتبر، فعال کردن بخش خصوصی و اعتماد و بهره بردن از ظرفیت و توان داخلی استفاده کرد.

بنابراین برای رهایی از این دغدغه مردم و همچنین جلوگیری از تلنبار شدن پروژه های نیمه کاره و هدر رفت پول بیت المال باید تصمیماتی اتخاذ شود که قبل از آغاز طرح یا پروژه اعتبار آن به صورت کامل تخصیص داده شود و همچنین هر دولتی که در راس امور انجام وظیفه می کند باید به تعهدات خود به مردم و پروژه هایی را که در زمان حیات دولت آغاز کرده عمل کند و حداکثر تا پایان کار دولت تمامی پروژه های خود را به اتمام برساند و این گونه نباشد که در سال آخر کار دولت پروژه های مختلفی را کلنگ زنی کند ولی اتمام آنها را به دولت بعدی واگذار کند.

 

بودجه‌های قطره چکانی برای توسعه ایلام  تأثیرگذار نیست

در همین رابطه حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در دیدار با مسئولان راه و شهرسازی ایلام گفت: استان ایلام عقب ماندگی و فاصله‌های زیادی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و بودجه‌های قطره چکانی برای توسعه این استان تأثیرگذار نیست.

وی اظهار کرد: برای اجرای کار راه آهن به استان اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال کافی نیست و فرصت ۴ ساله برای پیمانکار برای اجرای ۱۷ کیلومتر بسیار زیاد است،.

وی افزود: موضوع راه آهن استان باید اولویت بندی شود و حرکت جدی برای الحاق استان به راه آهن کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: ما امسال به دلیل کرونا، از مراسم اربعین حسینی محروم بودیم اما در سال‌های قبل، بیش از ۶۰ درصد زائران کربلا از مرز مهران تردد کرده‌اند چرا که مرز مهران برای زائران هم زمان کوتاه‌تر و هم هزینه‌های کمتری دارد، اما با این شرایط راه‌های استان به ویژه ایلام به مهران، به طور قطع ترافیک ایجاد می‌شود باید تلاش کنیم این مسیری که ملی است به نحو شایسته ای به سرانجام برسد و مسیر ایلام به مهران توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه راه زیرساخت مهمی است که بسیاری از فعالیت‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: کمی زیرساخت‌های حوزه راه در استان، برای توسعه استان یک مانع جدی محسوب می‌شود و باید برای استان زیرساخت‌ها در نقاط مختلف استان فراهم کنیم.

 

تلاش برای اتمام پروژه ها در فرصت باقیمانده

در همین رابطه "محمد نوذری"، استاندار ایلام نیز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: مدیران باید تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی و استانی به کار گیرند تا بتوانیم پیش از پایان دولت تدبیر و امید نتایج ارزنده ای را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی رقیب دولت نیست، اظهار کرد: با برنامه ریزی و تلاش دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی بیشتر فعال شده و با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف نتایج مناسبی را تداعی کرده است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بر وحدت، همدلی، همگرایی و هم افزایی در همه ارکان تصمیم گیری استان تاکید کرد و افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه محلی برای تبادل اندیشه و ارائه راهکارها برای خروج از محرومیت ها و ورود به توسعه همه جانبه اهتمام داشته باشد که این مهم تنها با وحدت و همدلی همه ارکان تصمیم گیری و همراهی مردم میسر می شود.

نوذری با اشاره به بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه نفت و گاز استان بیان کرد: در همه دولت های نظام مقدس جمهوری اسلامی چیزی نزدیک به ۷ میلیارد یورو در استان سرمایه گذاری صورت گرفته که بیش از ۳.۵ میلیارد یورو آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی پرداختی های کارکنان استان ایلام را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: برخی از ادارات استان اضافه کار کارکنان را به طور کامل پرداخت نکرده اند که تلاش داریم در بحث معیشت و پرداختی به کارکنان در پایان سال هم توجه شود تا کارکنان را در شب عید خوشحال کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه نباید در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم لحظه ای در خدمت رسانی به مردم کوتاهی شود، یادآور شد: مدیران باید با جدیت و تمام توان از فرصت باقیمانده برای ارائه خدمات مفید برای اتمام پروژه ها تلاش کنند.

نوذری با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در بحث محرومیت زدایی در این استان صورت گرفته است، تصریح کرد: اولین جلسه کاری ما در سال ۱۴۰۰ در خصوص قرارگاه محرومیت زدایی و پیگیری نیازها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!

به گزارش "ورزش سه"، جواد داورى، رييس فدراسيون بسكتبال، بدون شك يكى از قهرمانان ملى خوشنام اين رشته ورزشى محسوب می‌شود كه سه مدال طلاى ارزشمند جام ملت‌هاى آسيا را در سال‌هاى ٢٠٠٧، ٢٠٠٩ و ٢٠١٣ را بر گردن آويخته و طلاى جام باشگاههاى ٢٠١٣ آسيا را با تيم‌هاى ملى و باشگاه فولاد ماهان سپاهان اصفهان به گردن آويخته است.

بازيكنى كه هم جام جهانى را ديده، هم المپيك را تجربه كرده و هم قبل از رياست فدراسيون بسكتبال ايران بر مسند و صندلى رياست هيأت بسكتبال استان اصفهان تكيه زده بوده و همچنين مدال برنز بازي‌هاى آسيايى ٢٠١٠ گوانگژو را نيز در كارنامه دارد.

جواد داورى در دوران بازيكنى كه عمده سال‌هاى فعاليت خود را در تيم ذوب آهن اصفهان گذراند در مقاطعى نيز با پيراهن مهرام تهران و پتروشيمى بندرامام نيز به ميدان رفت، اما همگان او را يك ذوب آهنى با تعصب، با اخلاق و توانمند در عرصه ليگ برتر بسكتبال می‌شناسند.

اما برخى حواشى ليگ برتر بسكتبال حالا باعث شده تا پاى رييس فدراسيون هم به اين ماجراها باز شود.

در بازى اول دو تيم ذوب آهن و طبيعت در اصفهان خطاى شديد روزبه ارغوان بر روى جردن استيونس بازيكن آمريكايى تيم مهمان با عكس العمل لفظى آرمان زنگنه روبرو می‌شود. اين موضوع با ديسكاليفه داور روبرو شده و در برگه ناظر نيز چنين ثبت می‌شود اما در كمال تعجب چهار ساعت قبل از بازى و در حال عزيمت تيم طبيعت به سالن مسابقه خبر محروميت آرمان زنگنه در مقابل ذوب آهن تلفنى اعلام می‌شود!

بدين ترتيب طبيعت بازى دوم نيمه نهايى را در اصفهان بعد از برد اول با نتيجه ٦٨ بر ٦٤ به ذوب آهن واگذر می‌كند.

اما چند سوال در اين ميان به وجود می‌آيد…

چگونه امكان‌پذير است كه بدون تشكيل كميته انضباطى يا تصويب قانونى در جلسات ابتدايى ليگ بازيكنى را چهار ساعت مانده به شروع بازى محروم اعلام كرد؟

كجاى قوانين امسال ليگ برتر بسكتبال يا در قوانين محلى اعلام شده است اگر بازيكنى ديسكاليفه شود از بازى بعدى محروم می‌شود يا اگر چنين است پس چرا در ليگ امسال بازيكنانى بوده‌اند كه با ديسكاليفه شدن بازى بعدى را براى تيم‌هاى خود به ميدان رفته‌اند؟

چرا در بازى دوم ذوب آهن اصفهان و طبيعت اسلامشهر به يكباره يك ساعت مانده به آغاز بازى اعلام می‌شود آرمان زنگنه يكى از ستاره‌ها و ستون‌هاى تيم مهمان كه بازى اول نيمه نهايى را در زمين ميزبان با نتيجه ٨٤ بر ٧٤ برده‌اند از قرار گرفتن در تركيب تيم خود محروم است؟

با محروميت يكباره آرمان زنگنه حتى بر فرض استناد بر ديسكاليفه شدن در بازى قبلى يا ثبت تذكر  جدى در پرونده كميته انضباطى يا وجود محروميت تعليقى آيا نبايد به گزارش ناظر، داور يا تشكيل كميته انضباطى با حضور بازيكن بسنده كرد؟

بر اساس كدام متر و معيار در بازى دوم ذوب آهن اصفهان و طبيعت تهران در نصف جهان به يكباره يكى از بازيكنان و ستاره‌هاى اصلى تيم مهمان يك ساعت مانده به بازى محروم می‌شود؟

به نظر براى اتخاذ چنين تصميمات مهمى بايد كارشناسى‌تر، قانونى و حرفه‌اى‌تر رفتار كرد تا حاشيه‌ها، شائبه‌ها و برداشت‌هاى مختلف به جايگاه بسكتبال ايران ضربه نزند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!