Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:30:00 GMT

تأکید مسئولان استان یزد بر تأمین کالاهای اساسی شب عید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۲۲۹۱

تأکید مسئولان استان یزد بر تأمین کالاهای اساسی شب عید

مسئولان استان یزد در پاسخ به خبرنگار یزدرسا، بر تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام عید سال 1400 تأکید کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، هر ساله به ویژه در ایام نوروز تأمین میوه و کالاهای اساسی مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است. امسال به ویژه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان فاصله چندانی ندارد و همت مسئولین در تأمین کالاهای اساسی را بیش از پیش می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، ناکارآمدی و بی تدبیری مبرهن دولت که موجب نوسان شدید قیمت ها شده، نگرانی های زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

با این وجود، مسئولان استان یزد در پاسخ به خبرنگار یزدرسا، بر تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام عید سال 1400 تأکید کرده اند.

توجه به تامین مرغ مورد نیاز استان یزد؛ کمترین انتظار از تولیدکنندگان است

محمدعلی طالبی استاندار یزد در همین ارتباط به خبرنگار یزدرسا گفت: عملکرد دستگاه های مختلف درخصوص تنظیم بازار در دو سه هفته آینده به صورت جدی توسط معاونت امور اقتصادی استانداری یزد رصد و بررسی می شود چراکه علاوه بر نوروز به فاصله کمی وارد ماه مبارک رمضان می شویم و تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم امری ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه در خصوص تنظیم بازار در سطح ملی نیز اقدامات و تصمیمات خوبی گرفته شده است و لازم است در استان نیز دستگاه ها حتما از مصوبات تنظیم بازار کشور استفاده کنند تا بهره برداری مناسبی از ظرفیت ها داشته باشند.

طالبی با اشاره به برخی نگرانی ها در خصوص جوجه ریزی و احتمال کمبود گوشت مرغ در بازار گفت: جهاد کشاورزی استان یزد موظف است با مدیریت درست و تامین نهاده دامی در همه مقاطع، نیازمندی و تقاضای مردم را در رابطه با گوشت مرغ و تخم مرغ مرتفع کند.

وی عنوان کرد: در کنار همه حمایت هایی که از تولیدکنندگان گوشت مرغ صورت می گیرد این کمترین انتظاری است که تولیدکنندگان نیاز استان را در اولویت قرار دهند و نیاز بازار استان خودشان را تامین کنند که نظارت جدی بر توزیع مرغ در بازار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

استاندار یزد بیان کرد: یکی از اقدمات ضروری در ایام نوروز کاهش توزیع تامین‌های گوشت مرغ بین مصرف کنندگان عمده و توجه بیشتر به بازار مصرف خرد است که مدیریت جدی سازمان صمت استان یزد می طلبد.

بازار شب عید یزد زیر ذره‌بین تعزیرات

علی‌اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد نیز در پاسخ به خبرنگار یزدرسا، گفت: از ابتدای اسفند سال جاری تا کنون ۹۶۰ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده که با احتساب مانده ماه قبل تعداد ۸۵۰ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که متخلفین علاوه بر سایر مجازات های تعطیلی و نصب پارچه و محرومیت از خدمات دولتی در قوانین جمعاً به پرداخت ۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۵۴ ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تخلفات ، تخلف عدم درج قیمت از سوی عرضه کنندگان است که طبق قانون تمام فروشندگان باید با درج نرخ اعلام شده در معرض دید مشتریان آنها را از قیمت اجناس و مواد قابل عرضه آگاه سازند .

مختاری برگزاری طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ اسفند ماه سال جاری در سطح استان را از جمله اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی دانست استان یزد و گفت : نظارت بر شیرینی فروشی ها، آجیل و خشکبار، کیف و کفش و پوشاک از جمله اقدامات انجام شده در این طرح می باشد که در مجموع متخلفین به جزای نقدی ۲۱۶ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۸۶۵ ریال محکوم گردیده اند.

وی اظهار داشت: در این طرح نوروزی بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف از ۱۵ بهمن ماه سال جاری طرح خود را آغاز کرده که سازمان تعزیرات حکومتی هم از ۱۵ اسفند ماه طرح کشیک نوروزی خود را تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در قالب گشت های مشترک با سازمان صمت ، اتاق اصناف ، شبکه بهداشت و دامپزشکی برگزار می کند.

کالاهای مورد نیاز استان یزد برای نوروز تامین است

محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صمت استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برای نوروز امسال 400 تن سیب زرد و قرمز، 400 تن پرتقال از نوع تامسون برای شب عید در نظر گرفته شده است که توزیع آن از 24 اسفند ماه آغاز شده است. قیمت هر کیلو سیب 9هزار تومان و پرتقال تامسون 11هزار و 500 تومان مصوب شده است.

وی افزود: هیچ نگرانی در خصوص تامین میوه شب عید در بازار استان یزد وجود ندارد و ذخایر استان خوب است و اگر نیازی هم به اضافه کردن ذخایر باشد تدابیر آن اندیشیده شده است.

رئیس سازمان صمت پیرامون قیمت گوشت هم بیان کرد: قیمت گوشت نسبت به استان‌های همجوار به قیمت پایین تری رسید و در حال حاضر حداکثر گوشت قرمز در بازار 135هزار تومان است.

علمدار عنوان کرد: شکر در استان در قالب بسته های 900 گرمی به قیمت 7هزار و 800 تومان توزیع می شود و در حال حاضر 2هزار تن شکر به 17 واحد تولید قند واگذار شده است.

وی تأکید کرد: به دنبال طرح بازرسی نوروزی، تاکنون 14هزار و 911 مورد بازرسی انجام شده است که منجر به تشکیل 771پرونده برای متخلفین شده است.

تولید مرغ فراتر از نیاز استان است

سید ابوالفضل وکیلی مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد هم به یزدرسا گفت: با اقدامات و پیش‌بینی‌هایی که انجام شد، میزان جوجه ریزی در بهمن99 نسبت به بهمن98 چیزی حدود 200 هزار قطعه افزایش داشته است که باعث شده در حال حاضر کمبودی در سطح بازار در زمینه مرغ وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هر روز در سطح استان کشتار مرغ صورت می‌گیرد و مردم دلنگرانی در زمینه تامین مرغ مورد نیاز خود نداشته باشند تصریح کرد: تولید مرغ در سطح استان فراتر از نیاز مصرفی استان است اما به علت کمبود مرغ در استانهای همجوار و همچنین در پیش بودن ایام عید نوروز هجوم مردم برای خرید مرغ بیشتر از قبل شده است اما علیرغم این مسائل مردم هیچ دلنگرانی برای تامین مرغ مورد نیاز خود نداشته باشند و مطمین باشند در سطح بازار مرغ با قیمت 20هزارو400تومان وجود داشته و در دسترس است.

همان گونه که مشخص است همه مسئولین استان یزد از نظارت و کنترل بازار و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام عید و ماه مبارک رمضان سخن می گویند؛ امید می رود واقعیت های بازار و آنچه در فضای بیرونی رخ می دهد هم همان چیزی باشد که مسئولین می گویند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین کالاهای نیاز استان سازمان صمت استان یزد گوشت مرغ ایام عید شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 216 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
 
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 
   

 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند