Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:29:12 GMT

چین از برنامه رشد سبز ۲۰۲۱ رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۲۸۰۰

چین از برنامه رشد سبز ۲۰۲۱ رونمایی کرد

به گزارش ایرنا از شینهوا،  وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین روز چهارشنبه اعلام کرد: این کشور برای بهبود بهره وری انرژی، برنامه های بزرگی را در دست اجرا دارد و  دیگر  روش های دیجیتالی را در مدیریت تقاضا برای برق و سایر مصارف، سرعت می بخشد.

براساس اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ،در این روش انتشار کربن در بخش های حیاتی کاهش می یابد و شرکت های بخش صنعتی تشویق می شوند که در زمینه مقاوم سازی تجهیزات الکتریکی و اطلاعاتی سازی تلاش خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین بر مدیریت صرفه جویی انرژی در شرکت های کلیدی مصرف انرژی و بهینه سازی سیستماتیک انرژی در طرح برنامه پنج ساله چهاردهم (۲۰۲۵-۲۰۲۱) برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و اهداف بلندمدت در طول سال ۲۰۳۵ تاکید دارد.  

اگرچه چین بزرگ ترین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان محسوب می شود اما در عین حال از نظر میزان تولید انرژی های تجدیدپذیر در جایگاه برتر دنیا قرار دارد این کشور بودجه خود برای حفاظت های زیست محیطی را به میزان حدود ۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اش افزایش داده که این رقم با سطح کشورهای اروپای غربی قابل قیاس است.

مقامات چین همواره سرمایه گذاری در بخش حفاظت های زیست محیطی و تکنولوژی سبز را افزایش داده و به جایگاه برتر جهان از نظر میزان تولید انرژی های تجدیدپذیر دست پیدا کرده اند.

در همین راستا چندین شاخص زیست محیطی در چین با بهبود چشمگیری همراه بوده اند؛ بر اساس آمار رسمی منتشر شده، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی، میانگین غلظت PM۲.۵ در شهرهایی که استانداردهای جدید کیفیت هوا را اجرا کرده اند، با کاهش ۳۱ درصدی همراه بوده است.

چین در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۳ سال زودتر از برنامه ریزی های انجام شده، توانست به هدف حداکثر نهایی کاهش کثرت کربن تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به میزان ۴۰ الی ۴۵ درصد دست یابد؛ علاوه بر این، پوشش جنگلی در این کشور در طول ۱۰ سال با افزایش ۲۱ میلیون هکتاری همراه بوده است.

با این وجود اگرچه چین توانسته است به پیشرفت چشمگیری در مسیر حفاظت های زیست محیطی دست یابد اما همچنان با تلاش های بلند مدت، سرمایه گذاری های عظیم و پایبندی مسئولان این کشور به تعهدات سیاسی خود در مسیر تغییر از رشد سریع اقتصادی به سمت توسعه پایدار و با کیفیت، ضروری است.

کیفیت هوای چین در طول سال های اخیر بهبود داشته است اما میزان آلودگی هوا در این کشور همچنان یکی از چهار عامل اصل مرگ و میر در چین محسوب می شود؛ بر اساس داده های رسمی، هزینه های اقتصادی ناشی از مرگ های زودرس در چین  معادل ۷ درصد از هزینه های پزشکی ملی و معادل ۸.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها منطقه سبز چین آلودگی هوا تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه سبز چین آلودگی هوا منطقه سبز چین آلودگی هوا تخریب محیط زیست اخبار کنکور زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی