Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از اختصاص ۵۰۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران استان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین معصومی اظهار داشت: در بحث ایثارگران دولت تلاش کرد وظایف خود را در حد مطلوبی انجام دهد. در گذشته گلایه‌هایی از بحث دارو و درمان و هزینه‌هایی آن و عدم پرداخت بیمه به جهت بدهکاری وجود داشت و تا دی ماه سال ۹۸ بنیاد شهید مجموعا ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بیمه بدهکار بود، داروخانه‌ها و مراکز درمانی لغو قرارداد کردند اما اکنون این مشکلات تا حدودی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مبحث مطالبات خانواده شهدا و عزیزان ایثارگر همانند هر کارمندی که پاداش پایان خدمت را بعد مدتی دریافت می‌کند، پاداش پایان خدمت شهدا پرداخت نمی‌شد، ۳۷۰۰ میلیارد تومان تا سال ۹۴ در زمان مدیریت قبلی بنیاد شهید پرداخت شد و در سال جاری نیز تمام مطالبات خانواده شهدا به مبلغ ۷۶۰۰ میلیاردتومان را دولت پرداخت نموده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: بحث شهریه دانشجویان که مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دانشگاه آزاد بدهکار بودیم به غیر از دانشگاه غیر انتفاعی و علمی کاربردی که فرزندان عزیز شهدا برای انتخاب واحد مراجعه و سیستم باز نمی‌شد،  بدهی بنیاد به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی تسویه شد و علمی -کاربردی نیز در سال آینده پرداخت خواهد شد.

معصومی عنوان کرد: بحث دیگر در این سال‌ها که در خدمت خانواده شهدای استان بودیم بحث زمین و مسکن ایثارگران بود. قانون پیش بینی کرده که هر ایثارگری که فرم  (ج)  قرمز نیست و  جانباز ۲۵ درصد به بالا است می‌تواند از یک قطعه  زمین یا واحد مسکونی استفاده کند.

وی ادامه داد: با پیگیری سال ۹۸ انجام دادیم توانستیم در مشهد ۱۰۰۰ واحد مسکونی زمین را بگیریم و کارهای مقدماتی ساخت را انجام و در شهرستان‌ها نیز تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و آقای اوحدی امضاء و استان موظف شد ۵۰۰۰ واحد مسکونی دراختیار ایثارگران قرار دهد که بحث زمین آن به قیمت منطقه‌ای سال ۶۸ و استفاده از وام مسکن برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی واحد مسکونی واحد مسکونی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال