Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمد صالحی دارانی عضو ناظر مجلس در هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از یک‌سو و اصرار شورای شهر به اجرای این مصوبه از سوی دیگر عنوان کرد: در چنین شرایطی شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها ورود کرده و با توجه به روح قانون به بررسی این موضوع می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که از اواسط هفته جاری بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بدون بررسی ابعاد مختلف این موضوع نمی‌توان اظهارنظر نهایی کرد. در چنین شرایطی تنها قانون حکم می‌کند و با توجه به آخرین تغییرات قانونی در حوزه مدیریت بحران این موضوع بررسی خواهد شد.

صالحی دارانی با اشاره به این‌که به نظر نمی‌رسد اعتراض فرمانداری صرفاً به تغییر نام این سازمان باشد لذا باید دید ماده‌قانونی موردنظر هیئت تطبیق فرمانداری که در متن اعتراض خود ذکر کرده است، چیست و آیا این ماده‌قانونی حقیقتاً صدق می‌کند یا خیر.

وی تأکید کرد: همچنین باید بررسی کرد آیا با اجرایی شدن این مصوبه تغییری در تشکیلات سازمان مدیریت بحران رخ می‌دهد یا این تغییرات با روح قانون در تضاد است یا خیر؟

عضو ناظر مجلس در هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا درصورتی‌که تغییر نام این سازمان، به اعتبار آن به‌عنوان یک برند بین‌المللی ضربه بزند، می‌تواند در تصمیم‌گیری هیئت مرکزی حل اختلاف اثرگذار باشد یا خیر، گفت: درصورتی‌که تغییر نام حقیقتاً به جایگاه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آسیب برساند قطعاً با انجام این موضوع مخالفت می‌کنیم زیرا ما به دنبال این هستیم که امور شهر تهران به‌گونه‌ای بهتر پیش رود نه این‌که انجام امور تحت تأثیر اختلاف‌نظرهای فرمانداری و شورای شهر تهران قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: از دید ما ماهیت اختلاف‌نظر این دو نهاد اهمیت دارد نه اختلافات شکلی.

کد خبر 5171672 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرمانداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نوروز حوادث چهارشنبه سوری کمیته امداد امام خمینی متروی تهران چهارشنبه سوري هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا قوه قضاییه مدیریت بحران محسن هاشمی سازمان میادین میوه و تره بار مدیریت بحران شهر تهران تغییر نام حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟