Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@18:34:57 GMT

كروناي جهش يافته فرانسوي هم رسيد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۳۴۷۲

صداي ايران- این روزنامه فرانسوی افزود: مقامات بهداشتی فرانسه در استان برتاین (Bretagne) مواردی شناسایی کرده اند که علائم بالینی همه گیری کووید-۱۹ را داشته، اما تست PCR (آزمایش کرونا) آن‌ها منفی بوده است.
لوموند تصریح کرد: تحقیقات انجام شده از سوی انستیتو پاستور فرانسه، شناسایی این گونه جهش یافته جدید در این کشور را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته لوموند؛ اداره کل بهداشت و درمان فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در ارزیابی‌های اولیه، اطلاعاتی در مورد میزان انتقال و همچنین شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن به دست نیامده و تحقیقات پیرامون آن در حال انجام است.
تاکنون سه گونه انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی مهمترین جهش‌های ویروس کرونا به شمار می‌روند که گرچه به تدریج در اقصی نقاط جهان در حال گسترش‌اند، ولی به ترتیب اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا را بیش از سایر نقاط تحت تأثیر قرار داده‌اند.
درحالی‌که با ساخت واکسن‌های کرونا امید به ریشه‌کنی این ویروس از سطح جهان بیشتر می‌شد، سر برآوردن گونه‌های محلی و جهش‌یافته این ویروس و میزان سرایت بالا و مقاومت برخی از آن‌ها در برابر واکسن‌های موجود موجب نگرانی دولت‌ها شده است.
براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز؛ فرانسه با بیش از چهار میلیون و ۷۸ هزار مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۹۰ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشور‌های جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: كرونا جهش يافته كرونا فرانسوي بيماري همه گير گونه جديد ويروس مرگ و مير بهداشت جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • المپیک با طعم سبزیجات
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی