Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@09:15:14 GMT

تست کرونا از مسافران در ۳۲ مرز پرتردد کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۳۴۹۶

تست کرونا از مسافران در ۳۲ مرز پرتردد کشور

دکتر کریم همتی در گفت و گو با ایسنا، درباره جزییات برنامه جمعیت هلال احمر برای غربالگری مسافران در نوروز ۱۴۰۰، گفت: این طرحی که به جمعیت هلال احمر سپرده شده، بعد از تصویب در ستاد مرکزی کرونا به جمعیت هلال احمر ابلاغ شد. مبنای کار کنترل همه مبادی ورودی کشور است که شامل مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و ریلی می شود و از بین ۱۰۰ مرز رسمی کشور، ۳۲ مرز که پرتردد هستند، در این برنامه قرار است بحث کنترل و غربالگری در این مرزها توسط جمعیت هلال احمر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح توسط جمعیت هلال احمر، با مشارکت وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها انجام می‌شود.

همتی ادامه داد: اجرای طرح به این صورت است که برای همه مسافرینی که وارد کشور می‌شوند، تست کرونا به صورت تست سریع یا رپید برایشان انجام می‌شود. کسانی که تست شان منفی باشد، طبیعتا به مسیرشان ادامه می‌دهند. در عین حال قرار شده که افرادی که تست شان مثبت می شود، در نقاهتگاه ها و هتل های در نظر گرفته شده نگهداری شوند تا زمانیکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تایید کنند که این افراد می‌توانند از این مراکز خارج شوند.

همتی گفت: موضوعاتی که وجود دارد از لحظه مثبت شدن تست تا زمانیکه افراد به نقاهتگاه‌ها هدایت می شوند، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی اقدامات مربوطه را انجام می دهند. در نقاهتگاه ها هم حداقل به مدت سه شبانه روز تا دو هفته باید بمانند. طبیعتا در این زمینه یکسری تمهیدات باید از قبل اندیشیده می شد که وزارت راه و دانشگاه های علوم پزشکی از طریق وزارت خارجه به کشورهای مختلف اعلام کردند که افرادی که می خواهند وارد کشور شوند، باید تست کرونا را به همراه داشته باشند. هر چند که در بسیاری موارد ممکن است تست در کشور مبداء منفی باشد، اما در زمان ورود به کشور به دلایل مختلف مثبت شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: به هر حال این اقدام اجرا می شود. شروع کار از حدود یک هفته قبل بوده است. اکنون در هفت مرز رسمی کشور کار آغاز شده که در ۲۵ مرز دیگر هماهنگی‌ها نهایی شده و از دیروز هم با استانداران تاکید بیشتری بر هماهنگی بین ارگان ها در استان های میزبان ایجاد شود که ۱۵ استان است و با مرکز کیش مجموعا ۱۶ مورد می‌شود.

همتی گفت: بیشترین تعداد مرزهای ما در این طرح، استان هرمزگان و آذربایجان غربی است. امیدوارم همکاران ما و سایر دستگاه‌های درگیر در موضوع در انجام این کار مهم موفق باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند.


وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.
کاووسی افزود: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکن غیر از جمعیت اسکان داده شدند.


وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: پتو، موکت، نایلون، کنسرو و چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.
کاووسی گفت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.


وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و افزود: دیروز ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان به کار گرفته شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی