Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه المسیره مکالمه تلفنی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن با رئیس وقت سازمان سیا که نشان از همکاری گسترده میان این رژیم و سازمان سیا دارد را منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره: «عبدالقادر الشامی» معاون رئیس سازمان امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که «انور العولقی» از عناصر تکفیری با سازمان اطلاعات آمریکا در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس سیا با همدستی علی عبدالله صالح این تکفیری را که تابعیت یمنی و آمریکایی دارد را آزاد کردند.

الشامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها عناصر خود را در یمن مورد آموزش می‌دادند و آنها را به خارج از یمن می‌فرستادند تا دست به اقدامات تروریستی بزنند و یمن را متهم می‌کردند تا بهانه‌ای برای ورود به آن پیدا کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها پس از اتمام ماموریت العولقی در سال 2011 اقدام به حذف وی در استان الجوف کردند.

از سوی دیگر شبکه المسیره اسناد محرمانه مکالمه تلفنی میان علی عبدالله صالح با رئیس سازمان سیا که بیانگر اطماع آمریکا در یمن و دخالت رژیم سابق یمن در خیانت به یمن است را منتشر کرد.

المسیره گزارش داد: اسناد و مکالمه میان علی عبدالله صالح رئیس مقتول سابق و رئیس سازمان سیا جورج تنت نمایانگر طمع ورزی آمریکا در یمن و روابط تنگانگ رژیم سابق و آمریکاست.

این مکالمه اوج روابط مستقیم میان اطلاعات القاعده و عناصر تکفیری القاعده و دست داشتن رژیم سابق در این خیانت را نشان می‌دهد.

در این مکالمه رئیس سازمان سیا اصرار دارد که دولت یمن یکی از عناصر القاعده (وابسته به آمریکا) را که در انفجار در ناوشکن «یو.اس.اس.کول» دستگیر شده بود، آزاد کند.

علی عبدالله صالح در تماسی که با جورج تنت برقرار می کند با آزادی این عنصر تکفیری بازداشت شده در صنعا و تحویل آن به مقامات آمریکایی موافقت می کند.

المسیره سند مهمی از وزارت خارجه آمریکا درباره برخی امور مهم در یمن در سال 1998 فاش کرده است.

بر اساس این سند، وزارت خارجه آمریکا گزارش جامعی از جزییات جغرافیایی و بافت جمعیتی و نیز اوضاع اقتصادی یمن تهیه کرده است.

در این سند از ضرورت بازسازی معابد یهودی نصرانی و نقش نیروهای نظامی آمریکایی در عدن با هدف حمایت از یهودیان در صعده و صنعا سخن گفته شده است.

سند وزارت خارجه آمریکا اماکن فحشا در عدن را مشخص کرده و تاکید می‌کند که این مورد حمایت مقامات عالی است.

سند وزارت خارجه آمریکا از استفاده از مراکز فحشا در مناطقی از عدن برای خدمت به نظامیان آمریکایی در یمن سخن به میان آورده است و مناطق مشروبات الکلی در صنعا و عدن را مشخص کرده است.

المسیره گزارش داد: گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورخه 30 ماه مه 1998 از تاسیس پایگاه تفنگنداران درایی آمریکا در منطقه «البریقه» در استان عدن سخن به میان می‌آورد.

این سند وزارت خارجه آمریکا از تجهیز پایگاه دریایی در «البریقه» برای حضور پروازهای جاسوسی و جنگی و بمب افکن‌ها و ناوهای جنگی سخن به میان آورده و از توافق ژنرال «آنتونی زینی» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه و دولت یمن در سال 1998 درباره پایگاه دریایی «البریقه» سخن به میان آورده است.

همچنین بر اساس این سند، پایگاه دریایی در عدن اقدام به تجهیز بندر نظامی برای تجهیز نیروی دریایی آمریکا به سوخت و خدمات دیگر کرده است و اینکه این بندر نظامی به ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و اقیانوس هند خدمت رسانی کند.

طبق این سند وزارت خارجه آمریکا، پایگاه نظامیان آمریکایی در عدن انبار سوخت و مهمات و انبارهایی برای زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی را شامل خواهد بود و این پایگاه امدادی نظامی برای نیروهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس و دریای عرب و شاخ آفریقا و دریای سرخ محسوب می شود.

متن مکالمه علی عبدالله صالح با رئیس سازمان وقت سیا

متن مکالمات تلفنی «جورج تنت» رئیس سازمان وقت سیا آمریکا در چهارم آگوست 2001 با علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن

جورج تنت: بسیار خوشحالم که مجدد صدای شما را می شنوم

علی عبدالله صالح: به به،  سلام حالتان چطور است

رئیس سیا: جناب رئیس جمهور ما مشکلی داریم و مایل به دست یابی به راه حلی برای این مشکل هستیم زیرا مشکل بسیار جدی است

صالح: بفرمایید چه کار از دستم بر می‌آید

تنت: احتمال می دانید جناب رئیس جمهور که یک منبع از منابع موثق تقریبا به مدت 50 روز، هم اکنون نزد شما زندانی است. این منبع نقش مهمی در اقدامات بی ثبات کننده تروریستی یا اقدامات تروریستی در یمن دارد و به دو کشور یمن و آمریکا خدمت کرده است

صالح: تابعیتش چیه؟

تنت: ملیتش را نمی‌دانم اما مسئولان شما این را می‌دانند

صالح: اسمش چیه؟

تنت: اداره امنیت سیاسی شما همه چیز را از این فرد به خوبی می‌داند. من با رئیس بازجویان در اداره امنیت سیاسی شما گفتگو کردم و همه چیز را می‌دانند اما ثمری نداشت و موفقیتی حاصل نشد. نمی‌خواهم که تلفنی اسم او را اعلام کنم. آنها همه چیز را می‌دانند

صالح: افراد تحقیقات دفتر فدرال تقریبا در صنعا هستند فردا صبح با آنها تماس گرفته و موضوع با جدیت دنبال خواهیم کرد

رئیس سیا: من از این بابت خرسندم جناب رئیس اما می‌خواهم موضوع بسیار مهم دیگری را بگویم.  من خرسند هستم اما مایل نیستم که دیگر وارد عمل شوند زیرا این موضوع شخصا به من مربوط می‌شود و مشکل من است. من با شما تماس خواهم گرفت زیرا مشکل کاملا خصوصی است و این فرد باید آزاد شود. من با دولت آمریکا گفتگو خواهم کرد و این مسئولیت من است. من شخصا با شما تماس خواهم گرفت تا طی دو روز آتی این فرد آزاد شود. این خواسته من است 50 روز گذشته است و این وضعیت باید تمام شود

صالح: به هر حال روی من حساب کنید و آماده همکاری هستیم. مختصری از او برایمان از طریق سفارت یا تلکس یا فاکس بفرستید

تنت: از طریق افسرانی که با من همکاری می‌کنم اینکار را انجام خواهم داد. با کی باید در دفتر ریاست جمهوری تماس بگیرم  تا مطمئن شوم. شما قطعا مشکل را می‌دانید.

صالح: شما فرستاده خود را بفرستید که فردا یا پس فردا و در هر زمان برای جزییات بیاید.من موضوع را دنبال می کنم

متن مکالمه دوم علی عبدالله صالح با جورج تنت به این شرح است؛

صالح: الو جورج تنت

رئیس سازمان سیا: سلام جناب رئیس جمهور

صالح: حالت چطور است؟

تنت: خوبم شما چطورید؟

صالح: درباره موضوعی که فرمودید تماس گرفته شد و مشکلی بابت آزادی (عنصر القاعده) طی فردا یا پس فردا وجود ندارد. طی بازجویی به عمل آمده مشخص شده است که اطلاعات اشتباه به طرف آمریکایی داده است اما مشکلی نیست وی فردا یا پس فردا تحویل داده خواهد شد و یکی را بفرستید تا او را تحویل بگیرد

رئیس سازمان سیا: تشکر جناب رئیس جمهور. اگر امکان دارد فردا آزاد شود

علی عبدالله صالح: مشکلی نیست

تنت: من دوستانم که در یمن هستند مطلع خواهم کرد که فردا او را تحویل بگیرند

صالح: فردا ساعت 11:30 صبح او را تحویل بگیرید و از کشور خارج شود

رئیس سازمان سیا: او را آزاد خواهیم کرد این موضوع را به ما واگذار کنید

صالح: اوکی، مشکلی از جانب ما برای همکاری با شما در هر شرایطی وجود ندارد و امیدواریم که همکاری متقابل باشد.

رئیس سیا: همکاری دائمی خواهد بود و من قدردان اقدامات زیادی که برای ما انجام داده اید هستم

علی عبدالله صالح: شما دوست هستید و من رابطه خوبی با شما دارم. انشاءالله همکاری در آینده داشته باشیم و هنگامی که به واشنگتن آمدیم درباره موضوعات بسیار مهم بحث خواهد شد که مورد اهتمام شما و درباره جزئیات انشاءالله بحث خواهد شد. هنگامی که به واشنگتن احتمالا در اکتبر یا نوامبر آمدم آنطور که کاخ سفید به ما ابلاغ خواهد کرد، در خدمت خواهیم بود

رئیس سیا: بسیار خرسند خواهم بود که جناب رئیس جمهور در خدمت شما باشیم و نشستی با شما در هر زمانی که به آمریکا آمدی داشته باشیم و به تبادل آراء و اطلاعات بپردازیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند وزارت خارجه آمریکا علی عبدالله صالح رئیس سازمان سیا جناب رئیس جمهور سخن به میان رئیس سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازروابط عمومی پروژه، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت‌وگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ملقب به آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته هایی به فراز و فرودهای زندگی حرفه ای این مربی محبوب کشتی بپردازد؛ ضمن اینکه فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسایل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستندهای ورزشی گفت‌وگو می کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند. در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسایل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفت‌وگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می شود و تلاش می کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود.

کد خبر 6089110 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود