Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@03:03:16 GMT

گیاهی تند که گلو درد را درمان می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۴۱۱۴

 زنجبیل، گیاهی با طعم تند و فواید زیادی برای سلامتی بخش جدانشدنی از آشپزخانه هندی ها است. خواص دارویی زنجبیل باعث شده به عنوان یکی از رایج ترین و علمی ترین روش های درمانی در برخی بیماری ها از جمله گلودرد مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل ضمن تسکین درد با مبارزه علیه عفونت ها به درمان گلودرد کمک می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چگونگی کمک زنجبیل در تسکین گلودرد و روش های آسان مصرف آن توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص دارویی زنجبیل

زنجبیل سرشار از ترکیبات فعال زیستی عناصر غذایی گیاهی موجود در برخی غذاها است که برای سلامتی گزینه مفیدی به شمار می آید. از سودمندترین ترکیبات فعال زیستی در زنجبیل می توان به شوگاول و گینجرول اشاره کرد. این ترکیبات فعال زیستی دارای خواص ضد التهابی هستند که به کنترل و کاهش خطر گلودرد کمک می کنند، همچنین زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی کمک کند.

بر اساس نتایج یک مطالعه در فاز آزمایشگاهی، محلول حاوی 10 درصد عصاره زنجبیل می تواند از رشد استرپتوکوک موتانس، کاندیدا آلبیکانس و انتروکوکوس میکروارگانیسم های مسئول عفونت های دهانی جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است تا توضیح دهد چگونه زنجبیل از رشد ویروس ها و باکتری های عامل گلودرد جلوگیری می کند. علاوه بر این، زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از فرد در مقابل بیماری ها محافظت یا حتی برخی از آنها را درمان می کند، همچنین نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد زنجبیل تازه دارای مزایای آنتی اکسیدانی بیشتری در مقایسه با زنجبیل خشک است.

بیشتربخوانیم:مضرات زنجبیل برای بدن

اثرات ضد التهابی زنجبیل

دردی که هنگام گلودرد احساس می کنید به دلیل التهاب و خارش گلو رخ می دهد و التهاب نتیجه پاسخ سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت است. زنجبیل به انسداد پروتئین های پیش التهاب در بدن کمک می کند. این پروتئین ها منجر به بروز درد التهابی و خارش می شوند. 2 مطالعه مختلف نشان می دهد زنجبیل به تسکین درد التهاب لوزه و ورم مفاصل کمک می کند. در یک مطالعه، از هر 10 شرکت کننده مبتلا به ورم لوزه مزمن 7 نفر پس از مصرف زنجبیل کاهش علائم را مشاهده کردند.

زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

ترکیبات موجود در زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، بنابراین زمان بهبودی را کاهش می دهد. گلودرد توسط ویروس ها ایجاد می شود و گرچه ممکن است داروهای سرماخوردگی ویروس را از بین نبرد، اما زنجبیل این کار را انجام می دهد. یک مطالعه در فاز آزمایشگاهی نشان می دهد زنجبیل سیستم ایمنی بدن را برای از بین بردن ویروس ها تحریک می کند. این امر باعث می شود زنجبیل به عنوان تسکین دهنده سریع درد شناخته شود البته که برای تایید این نتایج به مطالعه در فاز انسانی نیاز است.

زنجبیل در مقابل میکروب ها از بدن محافظت می کند

زنجبیل با محافظت در برابر باکتری ها، عوامل بیماری زا و سموم که به آنها میکروب نیز گفته می شود به تسکین گلودرد کمک می کند. برخی از این میکروب ها منجر به بروز گلودرد می شوند. یک مطالعه مقایسه اثربخشی عصاره زنجبیل و آنتی بیوتیک ها بر باکتری های ایجاد کننده استراتیو را مورد بررسی قرار داده است. برای این مطالعه، زنجبیل به مقدار مختلف از ریشه و برگ گیاه استخراج و با اتانول و آب رقیق شده است.

محلول ساخته شده از برگ و آنتی بیوتیک به همان اندازه آنتی بیوتیک در مهار باکتری موثر بوده است. اگرچه حلال های پایه اتانول از حلال های پایه آب موثرتر بودند. این تحقیق در فاز آزمایشگاهی انجام شده و برای دریافت نتایج اثرات ضد میکروبی زنجبیل روی انسان به تحقیقات بیشتری نیاز است.

راه های مصرف زنجبیل برای تسکین گلودرد

زنجبیل خام

زنجبیل خام به راحتی در میوه فروشی ها و فروشگاه ها موجود است. می توانید پوست آن را بگیرید سپس یک قطعه یک اینچی از آن را برش بزنید و بجوید می توان بعد از جویدن تفاله آن را از دهان خارج کرد.

آب نبات زنجبیلی

قرص یا آب نبات زنجبیل را می توانید از داروخانه یا حتی فروشگاه مواد غذایی محلی تهیه کنید. قبل از مصرف دستورالعمل های روی محصول را با دقت بخوانید که مطمئن شوید محصول حاوی زنجبیل طبیعی است یا خیر.

بیشتربخوانیم:آیا چای زنجبیل اثرات سوء دارد؟

چای زنجبیلی

نوشیدن چای زنجبیل داغ یک روش محبوب و موثر برای تسکین گلو درد است زیرا به عنوان تسکین دهنده گلو ملتهب عمل می کند. می توانید چای زنجبیل را در خانه با جوشاندن 2 قاشق چای خوری زنجبیل خشک در یک فنجان آب یا رنده کردن یک ریشه خام 2 اینچی در یک فنجان آب تهیه کنید. بگذارید چای به مدت 5 دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف کرده و بنوشید. این چای را می توان 2 تا 3 بار در روز نوشید، همچنین می توانید یک قاشق چای خوری عسل به آن برای افزودن طعم و خواص دارویی بیشتر اضافه کنید.

چه کسی نباید زنجبیل مصرف کند

ریشه زنجبیل برای بیشتر افراد گزینه بی خطری است، اما در برخی از افراد می تواند باعث بروز آلرژی شود، همچنین به یاد داشته باشید زنجبیل جایگزینی برای داروهای تجویز شده توسط پزشک نیست می توانید آن را همراه با دارو مصرف کنید. دقت داشته باشید اگر باردار هستید مصرف زیاد زنجبیل باعث ناراحتی معده در شما می شود.

منبع: الودکتر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟

نظرسنجی انجام شده توسط این تیم نشان داد که ساکنان نیوهمپشایر غذا‌های دریایی را با نرخی بالاتر از میانگین ملی مصرف می‌کنند، به این معنی که ممکن است خود را در معرض PFAS و عوارض سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی قرار دهند.

به گزارش جی پلاس، در حالی که محققان سطح PFAS شرکت‌کنندگان را آزمایش نکردند، یک مطالعه جداگانه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که آمریکایی‌های آسیایی آمریکایی که اغلب رژیم غذایی سرشار از غذا‌های دریایی دارند، سطح PFAS در خونشان ۸۹ درصد بیشتر از سایر نژاد‌ها بود.

این مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از غذا‌های دریایی می‌تواند مقصر باشد، زیرا ماهی منبع اصلی آلودگی PFAS است.

مگان رومانو، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: ما خوردن غذا‌های دریایی را که منبع عالی پروتئین بدون چربی و اسید‌های چرب امگا هستند، توصیه می‌کنیم، اما همچنین منبع بالقوه‌ای برای قرار گرفتن در معرض PFAS هستند مزایای مصرف غذا‌های دریایی برای افرادی که "در مورد رژیم غذایی تصمیم می‌گیرند، به ویژه برای جمعیت‌های آسیب پذیر مانند زنان باردار و کودکان مهم است.

PFAS‌ها مواد میکروسکوپی هستند که هزاران سال طول می‌کشد تا در محیط و بدن انسان تجزیه شوند و نام "مواد شیمیایی برای همیشه" را برای آن‌ها به ارمغان آوردند. آن‌ها در منسوجات، فوم آتش نشانی، ظروف نچسب، لباس و بسته بندی مواد غذایی یافت می‌شوند و به منابع آب، خاک و هوا نفوذ می‌کنند.

از آنجایی که PFAS تقریباً در همه جای محیط زیست یافت می‌شود، محققان گفتند که دانستن چگونگی رسیدن این مواد شیمیایی به ماهی در زنجیره غذایی دریایی دشوار است.

در مطالعه‌ای که در مجله Exposure and Health منتشر شد، محققان حدس زدند که صدف‌ها می‌توانند بیشتر در معرض خطر آلودگی PFAS باشند، زیرا در کف دریا، نزدیک‌تر به منابع PFAS در نزدیکی ساحل، تغذیه می‌کنند و زندگی می‌کنند. موجودات دریایی بزرگتر ممکن است PFAS را با خوردن گونه‌های کوچکتر آلوده به آن‌ها بخورند.

هیچ سطح امنی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی وجود ندارد و چندین مطالعه آن‌ها را با صد‌ها نوع سرطان، مشکلات ناباروری، ناهنجاری‌های جنینی و مجموعه‌ای از بیماری‌های دیگر از جمله اوتیسم مرتبط می‌کند.

محققان گفتند این یافته‌ها بر نیاز به دستورالعمل‌های بهداشت عمومی سختگیرانه‌تر برای تعیین مقادیر ایمن مصرف غذا‌های دریایی برای کاهش قرار گرفتن در معرض PFAS تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی