Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی تلاش بسیاری باید شود و راه‌اندازی صنایع راکد می‌تواند زمینه‌ساز تقویت توان اقتصادی استان مرکزی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک  ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 135 میلیون تن انواع کالای اساسی در کشور تولید می‌شود اظهار داشت: با توجه به این مقدار تولید می‌توان با صرفه جویی و پرهیز از اسراف بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اندیشه مصرف‌گرا در هر جامعه‌ای از عوامل مختلفی اعم از هنجارها، فرهنگ عمومی و ارزش‌های حاکم متأثر است که این امر از جنبه‌های منفی و ضد‌اقتصادی مصرف به شمار می‌آید و قطعاً این امر با تغییر در الگوی مصرف هر کشور و علاقه به تجمل‌ها باعث ایجاد زمینه مشکلات  می‌شود و اقداماتی اعم از گسترش فرهنگ قناعت، صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف می‌تواند از بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته مقام معظم رهبری نسبت به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران هشدار داده بودند و با ارائه شعارهایی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی سعی در مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصادی کشور داشتند که فرمایشات مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌ها راهگشاست.

آیت‌الله درّی نجف‌آبادی: کنترل سرانه مصرف و اصلاح الگوی مصرف یک نیاز حیاتی در کشور است برنج رکود دار افزایش قیمت در بهمن ماه شد+ جدول امام جمعه شیراز: همه از گرانی‌های لجام‌گسیخته و سختی معیشت رنج می‌برند / روند افزایش قیمت کنترل نمی‌شود جولان دلالان در بازار اردستان/مسئول نظارت و برخورد با عاملان افزایش قیمت کیست؟

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی تلاش بسیاری باید شود و با اقداماتی اعم از افزایش تیم‌های بازرسی و نظارت بیشتر بر فعالیت اصناف باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم تا بازار سامان پیدا کند.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف باید نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرد و قناعت و ساده‌زیستی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و این فرهنگ را باید در جامعه گسترش دهیم چراکه کشور در تحریم قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی در سال گذشته جزو استان‌های موفق بوده بنابراین امسال با همکاری مردم و تلاش‌های بی‌دریغ کادر درمان می‌توانیم با بیماری کرونا مقابله کنیم و در این عرصه موفق باشیم و امیدواریم این بیماری از جامعه ریشه‌کن شود.

دری نجف‌آبادی افزود: مردم در انتخابات سال 1400 حضور خوبی داشته باشند چراکه این امر باعث تثبیت اقتدار نظام می‌شود و مسئولان در راستای این امر باید تلاش و برنامه‌ریزی جدی کنند.

وی بیان کرد: مسائلی اعم از رفع مشکلات صنایع، توسعه زنجیره تولید، راه‌اندازی صنایع راکد می‌تواند زمینه‌ساز تقویت توان اقتصادی استان مرکزی باشد و این امر باید سر لوحه اقدامات مردم و مسئولان مربوطه در سال آینده باشد.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی دری نجف آبادی افزایش قیمت الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!