Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:42:45 GMT

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی هلال احمر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۴۴۹۲

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی هلال احمر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ۲۰ روزه امداد و نجات در خراسان جنوبی، اظهار کرد: طی اجرای این طرح امدادگران هلال احمر خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه ارائه می دهند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح ۲۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت فعالیت دارند، ادامه داد: ۴۲ دستگاه خودروی امدادی، ۷۰ خوردوی پشتیبان و یک فروند بالگرد در این ایام آماده بکارگیری برای امداد رسانی به حادثه دیدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال نیز ۴۰۰ نجاتگر ارائه خدمت می کنند، افزود: این نیروها در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شامل تیم های مستقر در پایگاه های سطح استان، امداد هوایی، واکنش سریع، آنست و ارتباطات، به ارائه خدمات امدادی می پردازند.

وی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مردم باید از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، عنوان کرد: به همین منظور یک تیم سلامت در مرز زمینی ماهیرود برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه قرنطینه مرز همکاری دارند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازارچه مرزی ماهیرود در روزهای فعال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون تردد و ۱۰۰ نفر هم بصورت مسافری از این مرز ورود و خروج دارند، ادامه داد: در این پایگاه ها تست سریع PCR انجام و مسافران بیمار با همکاری دستگاه های مرتبط به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند.

رضایی از استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام نوروز با هدف بیماریابی، جدا سازی و قرنطینه افراد بیمار یا مشکوک خبر داد و گفت: در این طرح تا کنون با مشارکت ۳ هزار و ۶۰۰ نفر روز جوانان این جمعیت بیش از ۲۷ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش خدمات ارائه شده قرار گرفته اند.

کد خبر 5171829

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند محمدرضا رضایی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل انتخابات شوراي شهر شیراز بارش برف خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس در ۲۵ مدرسه شهرستان کاشمر با هدف تبیین و تقویت خود امدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده کنند.

حسین غلامی با اشاره به حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم مقطع متوسطه، افزود: این دانش آموزان با آموزش مباحث امدادی و کمک‌های اولیه در قالب تیم‌های ۱۴ نفره در چهار بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم به صورت گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.

وی  آماده سازی جامعه را در برابر بلایای طبیعی لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابر حوادث می‌کند.

حسین غلامی افزود: طرح ملی دادرس به منظور توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث همه ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی