Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:37:33 GMT

بهسازی عمارت «شاه‌گولی» تبریز به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۴۶۳۶

بهسازی عمارت «شاه‌گولی» تبریز به بهره‌برداری رسید

مسعود برزگرجلالی، روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این عمارت آخرین بار در سال ۱۳۴۶ بازسازی شده و بعد از انقلاب بازسازی نشده بود، افزود: امسال شهرداری تبریز مرمت، بهسازی و زیباسازی این عمارت را از پنج ماه قبل به صورت شبانه روزی و ضربتی شروع کرد و برای اجرای این طرح ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیش از بازسازی، این عمارت تاریخی فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه بود، اظهار داشت: هم اکنون این عمارت به عنوان زیباترین رستوران تبریز و کافی شاپ به مردم و گردشگران خدمات ارایه خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: کف سازی، تعویض درب و پنجره ها، مرمت و زیباسازی کامل فضای داخلی، تعویض کفپوش عمارت، اصلاح مبلمان داخلی و نورپردازی بنا از جمله اقدامات انجام شده در این عمارت است.

برزگرجلالی، ادامه داد: مبلمان این عمارت و گنبد رستوران آن تعویض و گره های چینی بر روی پنجره ها کار شده و داخل مجموعه برای ارایه خدمات بهتر به مسافران توسط معماران و کارشناسان سازمان سیما، منظرو و فضای سبز شهرداری تبریز به طور کامل بازسازی شده است. 

شاه‌گولی یا ائل گلی تا پیش از روی‌ کارآمدن صفویان، بزرگترین منبع ذخیره آب جهت آبیاری باغ‌های مناطق شرقی تبریز تا دروازه تهران و تپلی‌باغ بوده ‌است.

در مرکز استخر شاه گولی، عمارت کلاه ‌فرهنگی هشت ضلعی وجود دارد که به ‌صورت یک تالار پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کاخ شاه گولی مشهور است.

این بنا پیش تر ساختمانی خشتی بود که در سال ۱۳۴۶ تخریب شد و با همت شهرداری تبریز و استانداری، جای خود را به یک ساختمان زیبا و مقاوم داد.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز اختصاصی ایرنا مرمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز گردشگری آذربایجان شرقی شهرداری تبریز اختصاصی ایرنا مرمت اخبار کنکور شهرداری تبریز شاه گولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان