Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط بین‌الملل در حزب الله لبنان اعلام کرد که روسیه توجه بسیاری را درخصوص مسئله تحکیم ثبات در لبنان ابراز کرده است.

 به نقل از المیادین، عمار الموسوی، مسئول روابط عربی و بین المللی و ارتباطات در حزب‌الله لبنان اعلام کرد: دوستان روسی توجه بسیاری را در خصوص مسئله تحکیم ثبات در لبنان ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الموسوی در کنفرانس خبری در مسکو گفت: ما در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آمادگی‌مان را برای مسئله تسهیل در تشکیل دولت در لبنان مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: در این مرحله که لبنان متحمل رنج‌هایی است، نیازمند کمک دوستان به ویژه روسیه است. ما بر این باوریم که ویژگی کلی اوضاع در منطقه بی ثباتی آن است.

این مسئول حزب الله اظهار کرد: برخی از کشورهای غربی مسئله واکسن کرونا را بهانه‌ای برای تحقق دستاوردهای سیاسی قرار داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که روند همکاری با روسیه در مورد واکسن کرونا شروع شده است و به نحوی مثبت به ثمر خواهد نشست.

الموسوی در مورد اوضاع سوریه نیز گفت: با روسیه در مورد تثبیت پایه‌های ثبات در سوریه و عدم بازگشت تروریسم توافق نظر داریم.

پیشتر محمد رعد، رئیس هیئت اعزامی حزب الله به مسکو گفت: سفر ما به مسکو یک جهش کیفی در روابط ما با روسیه است.

بعد از این دیدار نیز وزارت خارجه روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات با حزب‌الله به بررسی اوضاع در لبنان و خاورمیانه پرداخت.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در این مذاکرات که اعضایی در پارلمان لبنان وابسته به حزب الله در آن حضور داشتند، اوضاع کنونی در لبنان و سوریه و نیز اوضاع خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.

هیئتی از حزب‌الله لبنان روز یکشنبه بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو سفر کرد که این سفر سه روز به طول انجامید و دیدارهایی در شورای فدرال و پارلمان روسیه و نیز دیدارهای سیاسی و رسانه‌های دیگر انجام شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه روسیه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان