Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:21:46 GMT

مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی معتبر و استاندارد تقلبی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۴۹۱۷

مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی معتبر و استاندارد تقلبی است

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کد شناسایی استاندارد در عرضه تمامی مصنوعات طلا اجباری می‌باشد اظهار کرد: مردم در خرید طلای اصل دقت لازم را داشته باشند و در صورتی که مصنوعات طلا با حک عیار ۷۵۰ و کد شناسایی معتبر نباشد تقلبی شناخته شده و فاقد اعتبار و ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نکات مهم و قابل توجه خریداران در هنگام اخذ مصنوعات طلا در بازار اشاره کرد و افزود: در هنگام خرید می‌بایست فروشنده طلا، فاکتوری معتبر حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن را درج و همچنین مهر و امضای فروشنده را درج کند تا اعتبار و ارزش قانونی مصنوعات طلا به طور کاملاً دقیق مشخص شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه تعیین کیفیت و کمیت طلا و جواهر خریداری شده نشانه اعتبار و ارزش قانونی آن می‌باشد خاطرنشان کرد: شهروندان در هنگام خرید توجه داشته باشند که حک عیار ۷۵۰، یک حرف لاتین نشانگر استان محل ساخت و کد شناسایی که شماره سری است، بر روی هر مصنوع طلا درج شده باشد و در غیر این صورت از خرید مصنوعات طلا خودداری کرده و موارد تخلف را سریعاً اطلاع دهند.

علایی عدم درج هر یک از موارد فوق بر روی یک مصنوع طلا را نشانه غیر استاندارد بودن و در نتیجه غیر منطبق بودن عیار و کیفیت پایین طلا دانست و اظهار کرد: مردم می‌توانند با ارسال کد شناسایی درج شده بر روی طلا به همراه حرف بزرگ انگلیسی G به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت این کد و مشخصات مصنوع طلای مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسی مشترک با حضور نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه طلا فروشان و اداره کل استاندارد استان، امور مربوط به نظارت هر چه بیشتر بر بازار طلا را به صورت مستمر و دوره‌ای انجام می‌دهند.

کد خبر 5171743

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل سازمان استاندارد طلا ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل انتخابات شوراي شهر بارش برف شیراز مصنوعات طلا کد شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟