Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:09:26 GMT

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی منوجان به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۷۸۴

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی منوجان به روایت تصویر

از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهرستان منوجان می توان به بقعه متبرکه امامزاده فضل ابن عباس(ع)، قلعه تاریخی، روستای زیبای کندر، باغ زیبای روضه ارم و ... اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از جاذبه های گردشگری منوجان می توان به بقعه متبرکه فضل ابن عباس(ع)، باغ زیبای روضه‌ ارم، قلعه تاریخی و غیره اشاره کرد که در ادامه با این مکان های دیدنی آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه تاریخی

استان کرمان قلعه های تاریخی زیادی را در خود جای داده که تماشای آن ها شما را به قرن ها قبل می برد، یکی از این قلعه ها، قلعه تاریخی منوجان است.

قلعه ای که با نوسازی هایی که بر روی آن انجام می شود به یکی از باشکوه ترین قلعه های ایران تبدیل می شود.

این قلعه از میراث تاریخی جنوب کرمان است، قلعه ای منحصر به فرد که در جنوب استان کرمان قرار دارد و می تواند تعداد گردشگران این منطقه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

باغ روضه ارم

باغ روضه ارم از دیگر جاذبه های دیدنی، سیاحتی و زیبای منوجان است که در سه کیلومتری مرکز شهر منوجان در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا واقع شده است.

این باغ پوشیده از درختان قدیمی تنومندی همچون انبه، جم، نخل‌های خرما، پرتقال، لیموترش و نارنگی است، چشمه‌سارهای جاری، نهرهای آب با صدای شرشر دلنواز، آواز پرندگان، درختان سر به فلک کشیده، سایه‌سارهای باصفا، کرانه آبی آسمان، ارتفاعات صخره‌ای در کنار هوایی دلپذیر و مطبوع همه و همه منظره بسیار دلنشینی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و تفریح در این باغ ایجاد کرده است.

بارگاه امامزاده فضل ابن عباس(ع)

یکی از بقعه های مبترکه وجاذبه های گردشگری در شهرستان منوجان، بارگاه امامزاده فضل ابن عباس است در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی منوجان و در ۱۶ کیلومتری روستای چاه حسن (دشت عباس ) شهرستان منوجان واقع شده است.

این زیارت مشتاقان زیادی را همه روزه به خصوص روزهای پنجشنبه و جمعه به خود جلب کرده و از خصوصیات این مکان متبرکه طبیعت و آب و هوای بسیار زیبا و جالب به خصوص در فصل زمستان و بهار است.

بارگاه امامزاده فضل بن عباس امکانات رفاهی همچون زائرسرا، کشتارگاه، فروشگاه مواد غذایی در این مکان قرار دارد که زائرین می توانند استفاده کنند.

هر هفته زائرین زیادی از سراسر استان و استان های همجوار به این مکان مقدس مشرف می شوند.

بند آبخیز داری کندر طول منوجان

یکی از جاذبه های گردشگری منوجان بند آبخیزداری کندر طول است که در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر منوجان قرار دارد.

اطراف این بند طبیعتی زیبا از درختان دست کاشت تا خود رو وجود دارد ودر رودخانه پائین دست این بند آبهای جریان دارد که هر طبیعت دوستی را به سوی خودفرا می خواند.

طبیعت تفریحی روستای خسرو آباد

یکی از جاذبه های گردشگری تفریحی منوجان طبیعت تفریحی در روستای خسروآباد که فاصله این روستا تا شهر منوجان حدودا ۶ کیلومتر است.

روستای کندر منوجان

روستای کندر، روستایی بسیار زیبا با طبیعتی بکر و جذاب که در ۲۰ کیلومتری بخش آسمینون منوجان واقع است.

خانه های این روستا با توجه به وضعیت جغرافیایی آن در امتداد رودخانه ی کندر و در جوار باغهای مجاور رودخانه به طور پراکنده قرار گرفته اند.

این روستا در فصل بهار خصوصا ایام نوروز هوایی خنک دارد و به دلیل دارا بودن باغات سرسبز و رودخانه پر آبش هر ساله پذیرای گردشگران است.

گفتنی است این مکان ها گوشه ای از مناظر دیدنی شهرستان منوجان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری شهرستان منوجان امامزاده فضل فضل ابن عباس قلعه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رویکرد سری جدید تهرانگرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان تهران است. جاذبه‌هایی که شاید بسیاری از آنها را کمتر کسی بشناسد و دیدن و شنیدن آن برای هر بیننده‌‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است.

طبیعت بکر و زیبای شهرهای مختلف، اماکن مذهبی و تاریخی آنها، فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف استان تهران و فعالیت های حوزه کشاورزی در این برنامه به تصویر کشیده می شود.

«تهرانگرد» تولیدی گروه و شهروندی شبکه تهران جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش