Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ویروس جهش یافته در برخی کشور‌های قدرتمند در عرصه درمان به قتل عام مشغول است، می‌بینید که در کشور ما شمار مرگ‌های روزانه دو رقمی مانده و به ندرت سه رقمی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سعید نمکی در گفت‌وگوی آنلاین با مردم، ضمن تقدیر و تشکر مفصل از همگان، گزارشی کلی از وضعیت شیوع بیماری در کشور و حماسه‌ای که در مهار آن در کشور صورت گرفته ارائه کرد و در ادامه با تاکید دوباره بر مخالفت وزارت بهداشت با انجام سفر‌های نوروزی، یکی از دلایل این مخالفت را، شیوع نسخه جهش یافته ویروس در کشور خواند که انجام سفر‌های نوروزی می‌تواند تشدیدش کند و در نهایت به بلایی منجر شود که این ویروس بر سر بسیاری از کشور‌ها آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت، دلیل بعدی مخالفتش با انجام سفر‌های نوروزی را، رسیدن ویروس جهش یافته به نقاطی از کشور خواند که هنوز این ویروس به آنجا نرسیده و در پاسخ به این استدلال که تاب آوری مردم کاهش یافته، گفت: درست است که تاب آوری مردم کاهش یافته، اما تاب آوری کادر درمان هم کاهش یافته است و این نکته‌ای است که بایستی مدنظر قرار دهیم.   وی در ادامه از ارائه دو پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال در نوروز خبر داد که یکی از آنها استفاده از رنگ بندی جدید کرونایی بود و افزود: یکی از پیشنهادات ما، استفاده از رنگ بندی شهرها بر اساس شیوع ویروس جهش یافته بود که مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت همان رنگ بندی قبلی که بر مبنای میزان بستری هاست، در دستور کار قرار گرفت.     وزیر بهداشت در ادامه در خصوص واکسن گفت: در این باره بحث‌های زیادی مطرح می‌شود که قبلا هم گفته ام، اما بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر هرکسی مدعی است می‌تواند بهتر و سریع‌تر از همکاران من واکسن وارد کند، دستش را می‌فشاریم و تامین ارز مورد نیازش را هم عهده دار می‌شویم، اما این گونه نیست.

وی افزود: اینکه برخی تصور می‌کنند پشت مرز‌های کشورمان برای فروش واکسن صف کشیده اند و واکسن حراج کرده اند و ما نمی‌خریم، درست نیست و هیچ جای جهان هم این گونه نیست؛ همه جا با کمبود واکسن مواجه هستند و کشور‌های غربی نمی‌گذارند پیش از آن‌ها دست کسی به واکسن‌های تولیدی برسد.

نمکی در ادامه گفت: این در حالی است که تولید واکسن در کشورمان به خوبی پیش می‌رود و از اردیبهشت به بعد واکسن‌های تولیدی خودمان به عرصه مصرف می‌آیند، اما قبل از آن مجبور هستیم واکسن را از بیرون بیاوریم که به این منظور همکاران من همه توان شان را به کار گرفته اند تا بهترین واکسن‌ها را خریداری کرده و وارد کنیم.
تکمیل می‌شود...  

منبع: تابناک

کلیدواژه: حداقل دستمزد چهارشنبه سوری اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه واکسن فخرا روز پاسدار سعید نمکی ویروس کرونا کووید19 نوروز1400 حداقل دستمزد چهارشنبه سوری اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه واکسن فخرا روز پاسدار انجام سفر های نوروزی جهش یافته رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی