Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مخاطبان سازمان اوقاف و امور خیریه طیف‌های مختلفی هستند، گفت: حتماً باید در مدیریت ارتباطات و تولید و مخابره پیام‌های ارتباطی این تنوع و تکثر در نظر گرفته شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، دکتر« اکبر نصراللهی»، استاد دانشگاه در هشتمین دوره آموزش تخصصی مدیران ،مسئولان وکارشناسان روابط عمومی سازمان اوقاف وادارات کل اوقاف وامورخیریه سراسر کشور با بیان اینکه سنت نیک وقف یکی از میراث های کهن وارزشمند است  به لزوم مخاطب شناسی در ترویج و گسترش این فرهنگ حسنه اشاره کرد و گفت : باید بدانیم که  مخاطبان مان در چه سنی هستند و چه علایقی دارند تا در برنامه ریزی تولید محتوا با شناخت درست وارد عرصه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بررسی محتوا و پیام‌های فضای مجازی گفت: تصور من این است که بخشی از مخاطبان سازمان اوقاف در خصوص میزان وقف یک فرد؛ در خصوص مکان و زمان و کیفیت وقف ابهام و سوال دارند.

 

دبیرعلمی جشنواره امام رضا (ع) تصریح کرد : به نظرم راه‌حل این نیست که پاسخ این مخاطبان را نداد، بلکه باید با استفاده از ابزار رسانه‌ای در اختیار مخاطبان به سوال ها و ابهام‌ها پاسخ داد و جواب باید مستند جامع و قانع‌کننده باشد چراکه اگر پاسخ ندهیم ممکن است این ابهام‌ها به شکل سونامی از جای دیگری سر برآورد.

 

دکتر نصراللهی اضافه کرد: با عنایت به تنوع و تکثر مخاطبان این سازمان باید تأکید کنم سازمان اوقاف باید و لزوما رسانه‌های نوین و فضای مجازی را جدی‌تر بگیرد اما به واسطه  حضور در فضای مجازی نباید خود را به برخی رسانه‌ها محدود و یا از ظرفیت برخی رسانه‌های دیگر غافل شود .

 

نصراللهی ادامه داد :در خصوص پاسخگویی به شبهات و ابهامات و سوالات مخاطبان نباید صبر کرد تا ابهام ایجاد یا گسترش یابد؛ بلکه باید شبهات و سؤال‌های مخاطبان شناسایی و متناسب با هرکدام از طریق رسانه شفاف‌سازی شود و باید در قالب بسته‌های خبری،هنری و مجازی جذاب به این سوالات پاسخ داد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در اوقاف ازجمله بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد می‌توانند در ابهام زدایی و شفاف‌سازی بسیار موثر باشد.

 

وی تأکید کرد: ظرفیت فرهنگ وقف منحصر به ایران نیست و مخاطبان خارجی هم دارد و البته موضوع وقف را هم نمی توان محدود کرد، بلکه موقوفات نوین و نیازهای نوین بسیار موردتوجه و ضرورت کشور و جامعه امروز است.

 

دبیر علمی جشنواره رضوی با اشاره به اختصاص بخشی از این جشنواره به موضوع وقف گفت: وقف رسانه‌ای و یا رسانه وقفی می‌تواند موردتوجه قرار گیرد و اصحاب رسانه هم می‌توانند با ایجاد وقف رسانه‌ای و نشر محتوا و مطالب موضوع در خدمت این موضوع مهم قرار گیرند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوره های آموزشی رسانه اوقاف سازمان اوقاف رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)

بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان دارای آمارهای غیرقابل قبولی است.

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات، با اشاره به نتایج «پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» گفت: در این پیمایش متاسفانه مشخص شده بود که بی‌اعتمادی در سطح عمومی ۸۱ درصد است، یعنی ۸۱ درصد افراد جامعه نسبت به یکدیگر اعتماد ندارند، این بی‌اعتمادی سبب می‌شود بهره‌وری در جامعه به‌شدت پایین بیاید، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی شکل نگیرد درحالی‌که اقتدار ملی در گرو همبستگی است. یکی دیگر از نتایج این پیمایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها بود، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه به‌صورت زیاد و خیلی‌ زیاد به رسانه‌ها و از جمله صداوسیما بی‌اعتماد بودند.

معین افزود: همین حدود، یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد به نهادهای حاکمیتی بی‌اعتمادی وجود دارد، البته وضعیت مجلس از دولت بدتر بود. طبق این پژوهش بیشترین اعتماد به پزشکان هست، بعد از کرونا حدود ۲۵ درصد به محبوبیت پزشکان در سطح جهانی افزوده شد و از جمله در ایران. بعد از پزشکان، استادان دانشگاه و معلمان بیشترین اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، در پایین این جدول کمترین اعتماد به سیاستمداران است.

 

منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم) چند درصد ایرانیان دچار مشکلات اختلال روان هستند؟/ پاسخ دکتر معین (فیلم)

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد