Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@12:38:00 GMT

واکنش روسیه به ادعای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۶۶۱۲

واکنش روسیه به ادعای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای تأکید کرد، ادعای دست داشتن مسکو در دخالت در روند انتخابات آمریکا، بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی مطرح شده و تنها تلاشی دیگر برای حمایت از جو منفی پیرامون روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن صبح امروز در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک این نمایندگی منتشر شد، تأکید کرد که ادعای سازمان اطلاعاتی آمریکا در خصوص دست داشتن مسکو در دخالت در روند انتخابات در این کشور، بر اساس هیچ سند و واقعیتی تأیید نشده و واشنگتن با طرح این ادعا صرفاً تلاش می‌کند تا از جو منفی پیرامون روسیه حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آمریکا هفته آینده ایران، روسیه و چین را تحریم می‌کند

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «سندی که از سوی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده تهیه شده، مجموعه دیگری از اتهامات بی پایه و اساس علیه کشور ما در خصوص دخالت در روند انتخابات داخلی آمریکا است. نتیجه گیری این گزارش درباره اینکه روسیه عملیات نفوذ در آمریکا را انجام داده، منحصراً با اطمینان سرویس‌های اطلاعاتی این کشور صورت گرفته و هیچ مدارک و اسناد مشخصی برای تأیید این ادعا ارائه نشده است.»  

سفارت روسیه همچنین تأکید کرده است: به عقیده ما مقامات واشنگتن عملاً به "دیپلماسی بلندگویی" علیه مسکو ادامه می‌دهد که هدف اصلی آن، حمایت از جو منفی ایجاد شده از سوی نقش آفرینان خارجی به منطور بی ثبات کردن اوضاع داخلی در روسیه است. در حالیکه که چنین تمایلی از سوی دولت آمریکا بعید است به عادی سازی روابط دو کشور و از سر گیری گفتگوهای کارشناسانه برابر و همراه با احترام متقابل برای یافتن راه‌حلهای مناسب برای حل و فصل مشکلات کمک کند.  

شب گذشته دفتر مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را درباره تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (۲۰۲۰) در ایالات متحده منتشر کرد. در این گزارش ادعا شده که دولت روسیه گویا تلاش کرده تا مانع از پیروزی "جو بایدن" در انتخابات شود.  

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جوزف بایدن سازمان اطلاعاتی آمریکا دولت آمریکا روسیه آمریکا سفارت روسیه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه