Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۷ هزار و ۱۸۲ واحدی به  یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسید. شاخص بورس از روز شنبه تا کنون مثبت بوده است. به این ترتیب شاحص کل بورس روز شنبه هفته جاری بیش از ۲۲ هزار واحد، روز یکشنبه بیش از ۱۵ هزار واحد، روز دوشنبه بیش از ۹ هزار واحد و دیروز نیز بیش از ۳۶ هزار واحد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صعود شاخص بورس به کانال ۱.۳ میلیون واحدی

شاخص کل (هم وزن) نیز امروز  با ۱۸۶۲ واحد افزایش به ۴۳۹ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۷۳۰هزار و ۵۹۴ معامله به ارزش ۶۹۴۴میلیارد تومان انجام دادند. نمادهای ‌فولاد، ‌ فارس،  فملی،  وامید، شتران، شپنا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را  روی شاخص بورس داشتند. پارسان، تاپیکو و جم نیز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس داشتند.

افزایش خرید صندوق‌های با درآمد ثابت در نمادهای بنیادی و شاخص‌ساز یکی از عوامل اثرگذار بر طرف تقاضای بورس در روزهای پایانی سال 1399 بود.
در مقابل، اتمام فشار فروش شرکت‌های حقوقی‌ در پایان سال مالی و همچنین توقف فروش به منظور برداشت وجه در دو روز انتهایی سال باعث شد کفه عرضه در منقابل تقاضا سبک‌تر شود و نمادهای بیشتری با رشد قیمت مواجه شوند.

اما شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۶۲ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس هم ۳۳۸هزار و ۱۵۴ معامله به ارزش ۵۰هزار و ۷ میلیارد تومان بود.

نمادهای بپاس، شگویا، میدکو، زاگرس، کگهر و ذوب بیشترین تاثیر مثبت و مارون، وهور و بنو نیز بیشترین تاثیر منفی را نسبت به سایر نمادها روی شاخص فرابوس داشتند.

کد خبر 591202 برچسب‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس فرا بورس بیشترین تاثیر هزار واحد شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس