Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در سند بازبینی جامع سیاست خارجی و دفاعی قید شده که سقف تعداد کلاهک‌های هسته‌ای موشک ترایدنت از ۱۸۰ به حداکثر ۲۸۰ عدد افزایش می‌یابد.

این سند به «دشمنان انگلیس» هشدار داده که این کشور حق خود را در برابر تهدیدهای کشورهای غیرهسته‌ای و از جمله کشورهای دارای فن‌آوری‌های نوظهور محفوظ می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند آمده است که یک سازمان تروریستی احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ یک حمله شیمیایی، بیولوژیک، رادیولوژیک یا هسته‌ای علیه انگلیس انجام می دهد.

دفتر بوریس جانسون امروز افزایش سقف کلاهک‌های هسته‌ای را ناقض تعهدات بین‌المللی این کشور ندانست و گفت: پیمان عدم اشاعه هسته‌ای ما را ملزم به کاهش تعداد کلاهک‌ها نمی‌کند. در سال‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم که کشورهای مسلح به سلاح هسته‌ای قواعد بین‌المللی را نادیده می‌گیرند. بهترین راه برای حفاظت از خود و متحدانمان در ناتو اطمینان خاطر از توان بازدارندگی مستقل هسته‌ای است.

توبیاس اِلیوود رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس با انتقاد از این تصمیم آن را «خطرناک» دانست و گفت: نباید بدون مشورت با نزدیکترین شرکایمان در ناتو چنین تصمیمی اتخاذ می‌شد.

وی افزود که افزایش زرادخانه هسته‌ای انگلیس تلاش‌ها برای تجدید پایبندی ایران به برجام را تضعیف می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به انتشار این سند توییت کرده بود: ایران بر این باور است که همه سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی وحشیانه باید ریشه‌کن شوند. بوریس جانسون با ریاکاری تمام می‌گوید «نگران تولید یک سلاح هسته‌ای واقعی توسط ایران است». در همان روز، او اعلام می‌کند که کشورش زرادخانه اتمی‌اش را گسترش می‌دهد.

ظریف افزود: برخلاف انگلستان و متحدانش، ایران معتقد است که تسلیحات اتمی و تمام تسلیحات کشتارجمعی وحشیانه هستند و باید ریشه‌کن شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس موشک هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد