Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش سه بیمار دیگر مشکوک مبتلا به سویه انگلیسی ویروس کرونا شمار مبتلایان به کرونای جهش‌یافته در سبزوار به چهار نفر رسید.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: این بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته افرادی جوان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند که هم‌اینک تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین اعضای خانواده و افراد در ارتباط با این بیماران در قرنطینه به سر می‌برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن، استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات  است.

مسلم افزود: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات پیش رو، از شهروندان تقاضا می‌شود نه تنها از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند بلکه هر برنامه‌ای را برای سفر لغو کنند.

وی ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کروناست.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۹۷ تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۴۲۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد