Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@18:53:29 GMT

برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۵۵۰

برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

در روز سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) غرق در شادی و سرور است و ویژه برنامه های متعددی به این مناسبت در بارگاه ملک پاسبان رضوی در حال اجراست.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز اعیاد بزرگ شعبانیه، حرم مطهر رضوی میزبان حضور دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است؛ و ویژه برنامه های متعددی به این مناسبت در بارگاه ملک پاسبان رضوی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ویژه برنامه ای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در این ویژه برنامه با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز پاسدار بیان کرد: امام حسین(ع) با مقاومت در برابر دشمن و ایمان به خدا از ارزش های دینی پاسداری کرد و به نقطه اوج عزت و اقتدار دینی دست یافت.

وی تصریح کرد: عزت و اقتدار در کنار پایبندی به ارزش های دینی و ایمان به خدا برای انسان رقم می خورد و هر کس در این دنیا به دنبال عزت واقعی است باید خودش را به کانون عزت گره بزند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه کانون عزت، خداوند و اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: در این دنیا هر کس خدایی تر است عزت بیشتری دارد و به میزانی که انسان از خدا و ارزش های دینی فاصله بگیرد دچار ذلت می شود.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ابراز کرد: در روز عاشورا امام حسین(ع) با دستان به ظاهر خالی در برابر هزاران سپاه پیاده و سواره دشمن قرار گرفت، هرچند آن حضرت مظلومانه به شهادت رسید ولی به خاطر اتصالی که به کانون عزت داشت، پیروز واقعی میدان شد و امروز میلیون ها انسان در سراسر جهان شیفته مکتب آن حضرت هستند.

گفتنی است؛ اجرای برنامه مداحی و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و قرائت زیارت امین الله توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برگزاری جشن سالروز میلاد امام حسین ع حرم مطهر رضوی ویژه برنامه امام حسین ع حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)