Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه طرح ویژه نظارت بر بازار با همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای جهادی، سپاه و بسیج و مشارکت ویژه سیستم قضایی استان اجرا می شود، گفت: برخوردها با متخلفان در همان دفعه اول و فراتر از قوانین تعزیراتی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طرح ضربتی نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی ویژه شب عید از ١۶ اسفند ماه سالجاری آغاز و تا ٢٠ فروردین ماه سال 1400 ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی افزود: این طرح با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، نیروهای جهادی، سپاه و بسیج و مشارکت ویژه سیستم قضایی استان اجرا می شود و برخوردها با متخلفان در همان دفعه اول و فراتر از قوانین تعزیراتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخورد قانونی با متخلفان باید شدید و تاوان لازم را داشته باشد تا متخلفان انگیزه ای برای ادامه تخلف نداشته باشند.

وی گفت: استان خراسان شمالی در بحث نظارت، برخورد با متخلف و نگهداشتن قیمت ها در حداقل قیمت قانونی از استان های برتر کشور است.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم استان را وظیفه خود می دانیم، افزود: در استان جدیت کافی در برخورد با متخلف در تامین و توزیع کالاهای اساسی را داشتیم و هر جا هر تخلفی دیدیم نبخشیدیم.

وی تصریح کرد: در بحث معیشتی، اقتصاد و بازار هیچ پدیده غیرعادی و تخلفی در استان وجود ندارد که بر آن مسلط نباشیم و گلایه بحق مردم از گرانی برخی کالاها و افزایش قیمت ها به دلیل واردات بسیاری از کالاهای اساسی از سایر استان ها و اعمال هزینه حمل و نقل و واسطه ها و مسائل مربوط مسائل عادی ناشی از بازار و شرایط تحریم هاست.

شجاعی با تاکید بر نقش ویژه اتاق بازرگانی و اتحادیه اصناف در تنظیم بازار گفت: اگر یک رسته شغلی دارای تخلفات فراوان است اما از سوی اتحادیه مربوطه گزارشی اعلام نمی شود باید با رئیس اتحادیه برخورد شود چرا که اتحادیه ها وظیفه نظارت بر اصناف را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: 70  درصد پرونده های کسب و کار استان مربوط به تکرار تخلف است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی نیک‌بخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع میوه و سبزی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود. تک تک محصولات در بخش‌های تولید، عرضه و نظارت را دنبال می‌کنیم. مازاد نیاز کشور را بدون محدودیت صادر می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی در سال ۱۴۰۳ گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری، عرضه به بازار داخل و صادرات را دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: به صورت مرتب با صاحبان صنایع کشاورزی جلسه داریم و آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم. به عنوان مثال اعلام کردیم ۷۰ هزار تن دانه روغنی را بازرگانان و وارد کنندگان روغن یا دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229149 برچسب‌ها میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟