Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع جدید تایوان امروز (چهارشنبه) از تقویت استقرارها در دریای چین جنوبی و اقدام آمریکا برای تصویب صادرات تکنولوژی‌های حساس برای تجهیز ناوگان جدید زیردریایی تایوان خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی‌اش را در نزدیکی این جزیره دموکراتیک افزایش داده و تلاش می‌کند تا تایپه را برای قبول حق حاکمیت پکن تحت فشار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایوان نیز متعهد شده تا از خود دفاع کند.

"چیو کو-چنگ"، وزیر دفاع تایوان که ماه گذشته به این سمت منصوب شد، در جریان سخنرانی در پارلمان گفت: تایوان نیروها و تسلیحات خود در جزیره "ایتو آبا"، اصلی‌ترین جزیره تحت اشغال تایوان در دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

"ایتو آبا" معروف به جزیره "تایپینگ" بزرگ‌ترین جزیره تحت اشغال تایوان در مجمع‌الجزایر اسپارتلی است و گارد ساحلی تایوان در آنجا مستقر است.

چیو کو-چنگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله چین به تایوان گفت: آنها قادر به آغاز یک جنگ هستند. هدف من برای کشورمان این است که همیشه و هر زمانی آماده باشیم.

وی افزود: به خاطر توسعه‌طلبی‌های چین در این منطقه، تایوان جایگاه خود در آنجا را تقویت می‌کند اگرچه در حال حاضر بازگشت به یک استقرار نظامی دائمی در آنجا مد نظر نیست.

چین جزیره‌های مصنوعی در دریای چین جنوبی ساخته و در برخی از آنها پایگاه‌های هوایی ایجاد کرده است. ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی همگی ادعاهای رقابتی در این راه‌آبی استراتژیک دارند.

چیو کو-چنگ همچنین گفت: آمریکا مجوزهای صادرات برای کل تجهیزات حساسی که ناوگان زیردریایی بومی تایوان نیاز دارد را تصویب کرده است؛ ناوگانی که تایوان ساخت آن را سال گذشته آغاز کرد.

وی افزود: خرید تسلیحاتی تایوان از آمریکا تحت تاثیر روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن قرار نگرفته و همچنان ادامه دارد.    

تایوان نیروهای مسلح خود را به‌روز رسانی می‌کند به ویژه از زمانی که با چالش‌های روزانه از سوی چین در حریم هوایی و آب‌های نزدیک این جزیره مواجه شده است، از جمله ماموریت‌های مکرر نیروی هوایی چین بر فراز منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان.

وزیر دفاع تایوان گفت: این ماموریت‌ها بخشی از جنگ فرسایشی چین علیه تایوان است و نیروهای دفاعی تایوان در حال حاضر خود را با نحوه پاسخگویی به این تهاجم‌ها آماده می‌کند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم