Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:11:27 GMT

عایق کاری لوله با عایق الاستومری فراعایق

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۶۷۹

عایق کاری لوله با عایق الاستومری فراعایق

امروزه یکی از دغدغه های اصلی بشر با وجود افزایش جمعیت، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی است. از این رو عایق کردن لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت فرا عایق، در اکثر تاسیسات ها همانند تاسیسات پتروشیمی و یا نیروگاه ها، اجزای اصلی تجهیزات همانند، توربین، بویلر، مخازن، برج تقطیر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را لوله ها به یکدیگر متصل میکنند، که این لوله ها جریان مواد را آسان می کنند.

لوله کشی صنعتی با عایق الاستومری

برای اطمینان از صحیح عمل کردن چرخه تمامی فرآیندها، باید شرایط سیال داخل لوله ها نظیر دما و فشار، ثابت و مشخص بماند. به همین جهت ساختار لوله ها باید صحیح باشند و باید به درستی نصب شوند و علاوه بر آن  لوله ها باید به صحت و با کیفیت ترین عایق، مانند عایق الاستومری عایق کاری شوند.

زیرا اطمینان حاصل پیدا کردن از صرفه جویی و هدر رفتن گرما راهی برای تضمین بهره وری از حداکثر انرژی چرخه است.

برای به ثمر رسیدن تمامی موارد بالا عایق حرارتی برای سیستم لوله کشی و عایق کاری لوله نقش بسیار مهمی دارد. در نتیجه عایق الاستومری بهترین گزینه خواهد بود.

روکش مناسب عایق الاستومری

از لوله ها باید در برابر بارهای مکانیکی و آلودگی های خورنده و تغییرات آب و هوایی محافظت کرد.

 با استفاده از عایق الاستومری می توان بار حاصل از باد، دمای محیط و بارهای عملکرد و دیگر شرایط ناگهانی و خوردندگی را کنترل کرد و آنها را به حداقل رساند.

. به نکات زیر را در هنگام انتخاب عایق و روکش مناسب برای عایق کاری لوله ها توجه نمایید:

. به علت بالا بودن استحکام بالای فولاد گالوانیزه، مقاومت آن نیز در برابر آتش و دمای سطحی پایین بیشتر بوده و به همین علت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

. در اکثر محیط‌های خورنده، نظیر محیط عرشه سکوهای نفتی و اسکله ها، آب شورسبب خوردگی می شود. در این محیط ها توصیه می شود از عایق الاستومری استفاده شود و برای روکش از فولاد زنگ ناپذیر یا  پلی استر تقویت شده با شیشه استفاده شود.

. استفاده از عایق الاستومری با روکش فولاد زنگ ناپذیر در محیط های قابل اشتغال توصیه می شود.

. برای از رفع خطر خوردگی گالوانیک ، بهتر است از ترکیبی از فلزات استفاده کنید. که به دلیل پتانسیل الکترو شیمیایی کمتر دچار خوردگی شوند.

. برای عایق صوتی، نیز می توانید از عایق الاستومری استفاده کنید و برای روکش می توانید از ماده جاذب آلودگی صوتی نظیر فویل پلی اتیلن استفاده کنید.

انواع عایق های حرارتی کدام اند؟

همانطور که در مطلب قبل گفتیم، انواع عایق حرارتی خود به چند دسته تقسیم می شوند. انواع تقسیم بندی های عایق حرارتی به صورت زیر می باشد:

۱- عایق های الیاف معدنی

۲- عایق های طبیعی

۳- عایق کتانی

عایق الاستومری ( الاستومریک)

یکی دیگراز نوع های عایق حرارتی، عایق الاستومری می باشد. این نوع عایق از ماده عایق کاری حرارتی پلاستیکی سلولی بر اساس پلمیرهای وینیل کلراید منبسط شده ساخته شده است.

نکته ای که درباره این عایق های الاستومری وجود دارد این است که ساختار آنها کاملا سلول بسته می باشد. یکی از ویژگی های مهم و حائز اهمیتی که عایق الاستومری دارد این است که در برابر رطوبت، مقاومت بالایی دارد.

یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری به دلیل ساختار حفره ای که شامل میلیونها دیواره ریز می باشد، این است که از ورود و خروج مایعات کاملا جلوگیری می کند. این ویژگی منحصر به فرد عایق الاستومری نه تنها باعث می شود خطرات ناشی از کپک به حداقل برسند، بلکه موجب می شود عملکرد دمایی دراز مدت و پایداری ایجاد شود.

اما بدانید از مقایسه عایق الاستومری رولی و لوله ای

یکی از دیگر ویژگی های قابل ذکر عایق الاستومری (عایق الاستومریک) این است که در مقابل نفوذ بخار آب، بسیار مقاوم بوده است. به همین خاطر است که عایق الاستومری یک انتخاب بسیار مطلوب و متراکم بر روی تاسیسات می باشد.

بعد از اینکه ضخامت مقدار عایق الاستومری مورد نیاز محاسبه شد برای اینکه از به هدر رفتن انرژی جلوگیری شود، این امکان را دارید که از نوع خاصی از عایق الاستومری استفاده کنید. بنابراین با توجه به این ویژگی هایی که برای شما شرح دادیم شما می توانید خیلی راحت عایق مورد نیاز خود را تهیه کنید.

دانستنیهای عایق الاستومری (الاستومریک)

عایق الاستومری در سال ۱۹۵۰ توسعه یافت. یکی از مواردی که موجب شد تحول صنعتی مهمی ایجاد شود، معرفی عایق الاستومری و دیگر مواد پلیمری بود. این تحول عظیم در به کارگیری مواد طبیعی مثل چوب پنبه و به استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی ایجاد شده است.

نکته خیلی جالبی که درباره عایق الاستومری وجود دارد این است که  محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت زیرا که خیلی از نیازهای ضروری را مثل جلوگیری از نفوذ بخار آب و همین طور جلوگیری از انتقال رطوبت را دارد.

یکی دیگر از دلایل اینکه عایق الاستومری زود محبوبیت یافت این است که در تمامی شکل ها قابل دسترسی است. عایق الاستومری در اشکال گوناگونی مثل توپ ها، ورقه ها و لوله ها موجود می باشند و می توان متناسب با نیاز هر شکلی که می خواهید را سفارش دهید.

همین امر موجب شده که در لوله کشی سرمایشی و گرمایشی کاربرد خوبی داشته باشند و مورد استفاده همگان قرار گیرند.

همانطور که از ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم، عایق الاستومری برای مصرف کننده ها نسبت به سایر موارد یک گزینه بسیار مطلوب می باشد زیرا که این امکان را دارد که به شکل پایا به۸ سطوح مختلف متصل شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عایق الاستومری عایق الاستومری استفاده کنید عایق حرارتی عایق کاری لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری

رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) رخ داده است، افزود: عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج در حین انجام عملیات لوله گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

او ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی بمنظور جلوگیری ازآب گرفتگی معابر و براساس برنامه ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری