Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@20:00:48 GMT

بورسیه تحصیلی کانادا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۶۸۱

بورسیه تحصیلی کانادا

از آنجایی که هزینه تحصیل در در کشور کانادا تا حدودی بالا می باشد بسیاری از افراد شاید نتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. ولی باید بدانید بورسیه تحصیلی کانادا بسیاری از مشکلات مالی افراد را برطرف کرده است. اگرچه بیشتر سهمیه های بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویانی که کانادایی هستند اختصاص پیدا می کند، ولی برخی از دانشجویان برتر ایرانی هم بورس می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که تقاضای بورسیه در این کشور بسیار زیاد است، دانشگاه های کانادا آن را تا حدودی محدود کرده اند و برای دریافت آن شما باید شرایط خاصی داشته باشید. رزومه تحصیلی بسیار قوی و مدرک زبان با نمره بالا می تواند به شما برای بورسیه تحصیلی کانادا کمک کند. دانشگاه ها بعد از اینکه مدارک شما را مورد بررسی قرار دهند در مورد بورسیه اطلاعات لازم را به شما اطلاع خواهند داد.

بورسیه تحصیلی کانادا 2020

تحصیل در کشور کانادا ارزان نمی باشد، اما بورسیه تحصیلی کانادا یکی از تدابیری می باشد که دولت کانادا اندیشیده است و تنها به دانشجویانی که توانایی ها و شایستگی های علمی بالایی دارند تقدیم می کند. یک قانون کلی در مورد بورسیه تحصیلی این کشور وجود دارد ولی به هر حال در برخی از شرایط خاص آنها را می تواند تغییر دهد. همچنین باید بدانید کمک هزینه های بسیاری به برخی از دانشجویان ارائه می شود که بر اساس توانایی ها و شایستگی های آنها این کمک های مالی متفاوت می باشد. اگر شما می خواهید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را به خوبی بدانید باید تمامی مدارک خود را مورد بررسی قرار دهید و سپس به برخی از دانشگاه های معتبر کانادا بفرستید. دانشگاه ها بعد از اینکه مدارک شما را مورد بررسی قرار دهند درخواست شما را برای بورسیه یا می پذیرند و یا اینکه قبول نمی کنند.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا که این دولت به برخی از دانشجویان ارائه می دهد بر اساس مقطع تحصیلی و رزومه ای که آنها ارائه می دهند بسیار متفاوت می باشد. دانشجویانی که در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد هستند بورسیه بهتری را می توانند دریافت کنند. البته که شما باید بدانید برخی از موارد رزومه شما را بسیار قوی تر می کند که عبارت هستند از :

- نمره های شما اگر در دروس گذرانده شده تان بالا باشد تاثیر بسیاری در رزومه قوی تان دارد.

- اگر شما زا بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا فارغ التحصیل شده باشید تاثیر بسیاری در قوی تر کردن رزومه شما دارد.

- مقالات علمی شما هر چه بیشتر باشد و یا اینکه حتی همان یک مقاله شما پربار باشد، تاثیر بسیاری در رزومه تان دارد.

- سابقه همکاری کردن شما با شوراهای دانشجویی هم از دیگر عوامل تقویت رزومه تان می باشد.

- فعالیت های ورزشی هم دست کمی از فعالیت های علمی شما ندارد. بر همین اساس اگر شما در رشته ورزشی خاصی حرفه ای هستید بهتر است مدارک آن را در رزومه خود قرار دهید.

- اگر شما جوایز و یا تقدیرنامه ای در دوران تحصیلی خود دریافت نموده اید باید آن را ارائه دهید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا رایگان

در بابت بورسیه تحصیلی کانادا به صورت رایگان باید بدانید که هر دانشجوی بین المللی باید برای تحصیل خود در این کشور شهریه پرداخت کند. اما برخی از دانشجویانی که اقامت دائم دارند می توانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. البته باید بدانید اگر می خواهید به وسیله بورس تحصیل رایگان در این کشور داشته باشید بهتر است برای دوران دکتری اقدام کنید. دانشگاه های معتبر کانادا بیشتر در دوران دکتری به افراد بورس می دهند.  البته باید بدانید اگر شما می خواهید در مقطع های دیگر بورسیه شوید و به صورت رایگان تحصیلات خود را ادامه دهید، باید رزومه بسیار قوی داشته باشید. در غیر این صورت شما شرایط بورسیه تحصیلی کانادا رایگان را نخواهید داشت. برخی کمک هزینه های مالی به شما تعلق می گیرد که آنها هم به رزومه و شایستگی هایتان بستگی دارد.

بورسیه تحصیلی کانادا به دو نوع دسته تقسیم می شود یکی از آنها فاند و دیگری اسکالرشیپ می باشد. نوع دوم تنها بخش از هزینه های شما را پوشش می دهد و نوع اول تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی تان در کانادا را پوشش می دهد. این بورسیه ها دولتی و دانشگاهی می باشند و از آنجایی که تقاضای آنها بسیار زیاد است به افراد محدودی تعلق می گیرد. فردی که بورسیه را دریافت می کند باید شرایط خاصی داشته باشد، در غیر این صورت به او بورسیه تعلق نخواهد گرفت. شما می توانید تمامی مدارکی را که دارید را به سازمان های مهاجرتی ارائه دهید تا مورد بررسی قرار گیرند. بعد از اینکه آنها مورد بررسی قرار گرفتند کارشناسان در مورد اینکه آیا شما شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را دارید و یا ندارید اعلام خواهند نمود.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا پزشکی

 دوره پزشکی در کانادا یکی از بهترین دوره های آموزشی می باشد که بین 3 الی 5 سال زمان می برد. کانادا دانشگاه های زیادی دارد که علم پزشکی در شاخه های گوناگون در دانشگاه های آن تدریس می شود. شما اگر می خواهید در رشته های پزشکی کشور کانادا بورسیه شوید باید  رزومه خود را تحویل دهید تا توسط دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد. اگر شرایط شما مناسب باشد دانشگاه به شما بورسیه تحصیلی کانادا پزشکی را ارائه می دهد و اگر رزومه قوی نداشته باشید نمی توانید بورسیه خود را دریافت کنید. رشته پزشکی و شهریه هایی که باید برای گرایش های متنوع آن پرداخت کنید بسیار گران تر از رشته های دیگر می باشد، به همین دلیل شما اگر می خواهید در این رشته بوس شوید باید شرایط خاصی داشته باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان

همانطوری که می دانید بورسیه تحصیلی کانادا تنها در شرایط خاصی به افراد ارائه می شود. نوع رزومه و مدارکی که ارائه می دهید در بورسیه شما تاثیر بسیاری می گذارد. مقطع دبیرستان یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی به شمار می رود که افراد زیادی برای تدریس در این مقطع وارد کشور کانادا می شوند. شما برای اینکه در این دوران بورس شوید و به دبیرستان های کانادا بروید باید به یکی از سازمان های مهاجرتی کانادا مراجعه نموده و تمامی مدارک خود را ارائه دهید. اگر شایستگی ها و توانایی های شما زیاد باشد دولت کانادا بخشی از هزینه های شما را دریافت نمی کند و اگر شرایط بسیار خاصی داشته باشید و همچنین استعداد زیادی هم داشته باشید امکان دارد که تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی تان را پرداخت کند.  

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

متقاضیانی که مایل هستند کمک هزینه های تحصیلی دولت کانادا را دریافت کنند باید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشند. اینکه شما بتوانید تحصیل ارزان در کشور کانادا داشته باشید بدون شک بسیار عالی و بی نظیر است، ولی باید شرایط آن را در رزومه و مدارکی که ارائه می دهید داشته باشد. کمک هزینه هایی که به عنوان بورس به شما ارائه می شود متنوع است و دارای انواع مختلفی می باشد. به طور کلی اگر می خواهید بدانید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را دارید باید به دو مورد توجه بسیاری داشته باشید که عبارت هستند از :

- یکی از مهمترین نکاتی که در پذیرفته شدن شما وجود دارد این است که دانشگاه و یا کالج مورد نظرتان شما را پذیرش نماید. تمامی مدارک و رزومه ارسال شده تان که به دانشگاه های کانادا ارسال کرده اید مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از اینکه آنها به خوبی بررسی کردند به شما در مورد پذیرش تان اطلاع خواهند داد.

- یکی دیگر از نکاتی که برای بورسیه تحصیلی کانادا باید در نظر داشته باشید این است که ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

اگر شما شرایطی که در بالا بیان نمودیم را نداشته باشید در واقع شرایط بورسیه هم ندارید و نمی توانید از این طریق وارد کشور کانادا شوید. امروزه سفارت و کنسولگری کانادا سخت گیری های زیادی را نسبت به مهاجرین دارد و به همین دلیل باید تمامی زوایای قانونی را برای ورود به این کشور رعایت نمایید.

گرفتن بورسیه تحصیلی از کانادا

در حال حاضر بسیاری از افراد علاقه زیادی به گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا دارند و برای اینکه وارد این کشور شوند تلاش می کنند. شما بدون شک به تنهایی در این راه موفق نخواهید شد، چرا که دریافت ویزای تحصیلی و همچنین دریافت ویزا دشواری های بسیار زیادی دارد و شما باید با تمامی آنها آشنایی داشته باشید. بدون شک هر فردی با آن دشواری ها آشنایی ندارد و نمی تواند تمامی مراحل دریافت ویزا و بورسیه را طی کند. سازمان ها و موسسه های مهاجرتی که در زمینه دریافت ویزا و بورسیه تخصص دارند می توانند به شما برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا کمک کنند تا در کمترین زمان بتوانید برای تحصیل به این کشور بروید. اینکه شما به صورت رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوید شرایط خاصی دارد و باید تمامی این شرایط در رزومه تان وجود داشته باشد، در غیر این صورت پذیرفته نخواهید شد.  شرایط دریافت بورس تحصیلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد نسبت به دوران کارشناسی تا حدودی آسان تر است، شما باید برای بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی شرایط خاصی داشته باشید. 

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.   

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رپور شرایط بورسیه تحصیل خاصی داشته باشید مورد بررسی قرار اگر می خواهید کمک هزینه تاثیر بسیاری تمامی مدارک کشور کانادا باید بدانید برای بورسیه دانشگاه ها شایستگی ها باید شرایط برای بورس اگر شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش سایت وزارت امورخارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)
  • روسیه به کانادا هشدار داد