Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:54:00 GMT

خانه خلاق در حوزه هنر و رسانه راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۸۹۰

خانه خلاق در حوزه هنر و رسانه راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، با انعقاد این تفاهم نامه که به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده‌ها، استارت آپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‏ بنیان برای گسترش زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق در سطح کشور است.

ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی

با این تفاهم‌نامه همکاری گام‌های اساسی برای حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی، در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان و خلاق صورت می‌گیرد. همچنین با معرفی شتابدهنده‌های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد.

پشتیبانی از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری، زمینه را برای برقراری ارتباط میان مراکز و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و تیم‌های مستقر در آن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فراهم می‌آورد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق، از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری برای برقراری ارتباط میان مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و دیگر تیم‌های مستقر با شرکت‌ها و سازمان‌های حمایت می‌کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، تسهیل حمایت‌های ذیل آئین‌نامه‌های مرتبط با زیست بوم خلاق و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت حوزه هنری و همچنین حمایت و مشارکت در جهت ایجاد و راهبری خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری با محوریت فناوری‌های نرم و فرهنگی و خدمات حوزه هنر، رسانه و خلاق در دستور کار قرار گرفته است.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز مسئولیت تأمین محل استقرار خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق و شتابدهنده‌های این عرصه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها را در شهر تهران و دیگر استان‌ها، با تمرکز بر راه اندازی حداقل یک مرکز ویژه در سطح شهر تهران عهده‌دار شد.

بر اساس تفاهم صورت گرفته آموزش‌های فنی مرتبط با توانمندسازی شرکتهای خلاق و تیم‌های مستقر در مراکز نوآوری، شبکه‌سازی و اتصال خانه‌ها و شرکت‌های خلاق و تیم‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری به حوزه‌ها و مشتریان بالقوه در حوزه‌های یادشده از دیگر راهبردهای حوزه هنری برای رونق کسب‌وکارهای خلاق است.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت علمی و فناوری، ضمن حمایت و پشتیبانی علمی، فنی و تجهیزاتی از شرکت‌های خلاق و تیم‌های مستقر در خانه‌های خلاق، با برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق زمینه را برای شناسایی فناوری‌ها و ظرفیت‌های دارای کشش بازار و کمک در ایجاد زمینه مناسب فعالیت شرکتهای خلاق مهیا خواهد کرد.

کمیته راهبری با حضور نمایندگانی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری و تحقق برنامه‌های تفاهم‌نامه و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها را بر عهده دارند.

کد خبر 5172149 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرویز کرمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی محمدمهدی دادمان تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان اینترنت حاکمیت سایبری همراه اول فناوری 5G فناوری فضایی کسب و کار پارک فناوری پردیس واکسن کرونا گوگل انگلیس تحقیقات علمی ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی معاونت علمی و فناوری صنایع فرهنگی و خلاق تیم های مستقر تفاهم نامه دانش بنیان حوزه هنری حوزه هنر شرکت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان

اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان امروز با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان در مراسم بهره برداری از این مرکز، مهارت‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد

زارعی کوشا گفت: نسخه شفابخش برای خروج از بیکاری به ویژه در استان‌های زاگرس نشین، توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی گفت: مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، عامل مهم تحقق دیپلماسی مهارت در کشور است

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی