Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده "درک شووین"، پلیسی که باعث مرگ جورج فلوید شد، تکذیب کرد که دادگاه پنهانی به مسئولان شهر اجازه داده که 27 میلیون دلار بابت مصالحه به خانواده فلوید بپردازند. وکلای چاوین استدلال می‌کنند که زمان این مصالحه یعنی در میانه انتخاب هیئت منصفه، باعث پیشداوری در رسیدگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایندیپندنت، قاضی پیتر ای. کیهیل از دادگاه منطقه‌ای شهرستان هنپین روز سه‌شنبه در دادگاه گفت: «در نهایت، این کیفرخواستی فدرال است. این دادگاه در آن دخالتی نداشته است.»
او افزود: «به نظر من مسئولان شهر می‌خواهند از مسئولیت‌شان شانه خالی کنند و آن را به گردن دادگاه بیندازند که مسئولیتی در این زمینه ندارد.»
پیشتر واشنگتن پست گزارش داده بود که مسئولان شهر مینیاپولیس با قاضی منطقه‌ای شهرستان هنپین، تادریک اس. بارنت، که با مصالحه موافقت کرد مشاوره کرده‌اند. این بالاترین مبلغ مصالحه در تاریخ این شهر و یکی از بالاترین ارقام در پرونده‌های مربوط به مرگ کسی در ارتباط با پلیس است.
ولی روز سه‌شنبه، قاضی کیهیل، همکار قاضی بارنت، که ریاست محاکمه را بر عهده دارد، توصیف او از رویدادها را رد کرد.
کیهیل گفت: «یادم است که در گفتگو با قاضی بارنت، پاسخ این بود: "ما نمی‌توانیم به شما بگوییم چه کنید." و به نظر من او ابراز نگرانی کرد که باید چنین کاری در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه انجام شود. یعنی این دادگاه چنین مصالحه‌ای را تایید نکرده. ما در حال حاضر اختیاری در این زمینه نداریم.»
روز جمعه، شهر مینیاپولیس مصالحه رکوردشکن بیست و هفت میلیون دلاری با خانواده جورج فلوید را تایید کرد. شووین متهم به قتل جورج فلوید با گذاشتن زانو بر گردن او به مدت چند دقیقه در حال بازداشت در ماه می گذشته است.
در آن زمان جیکاب فری، شهردار مینیاپولیس و خانواده فلوید از این تصمیم استقبال کردند و استدلالشان این بود که نقطه عطفی در برخورد با خشونت پلیس است.
بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی که نمایندگی خانواده فلوید را به عهد دارد، در باره مصالحه گفت: «برای آمریکا این کافی نیست که بگوییم جان سیاهان ارزش دارد. باید با اعمال خود نشان بدهیم که جان سیاهان ارزش دارد.»
در پی این تصمیم، ایریک نلسون، وکیل شووین، گفت که زمان مصالحه «به‌شدت باعث پیشداوری» در باره نتیجه محاکمه خواهد شد، محاکمه‌ای که هنوز در مراحل ابتدایی است.
نلسون آن زمان در دادگاه گفت: «بسیار نگرانم که خبری که روز جمعه در رابطه با مصالحه مدنی منتشر شد درست در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه است. عالیجناب، من حیرت کرده‌ام.»
نلسون درخواست کرد که محاکمه تا اواخر مارس به تعویق بیافتد، و پیشنهاد تغییر محل محاکمه به شهری دیگر را هم مطرح کرد. قاضی کیهیل گفت که روز چهارشنبه احتمالا درباره تعویق دادرسی حکم خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرگ فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است