Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - طی نشستی برگزاری اولین جشنواره پروین اعتصامی ویژه دختران دانشجو، دور سوم جایزه پروفسور مریم میرزاخانی( جشنواره زن و علم) و بهره برداری از سامانه نمایشگاههای محصولات مد و لباس و صنایع دستی دانشجویان دختر برای فروش آغاز شد.
طی نشستی برگزاری اولین جشنواره پروین اعتصامی ویژه دختران دانشجو، دور سوم جایزه پروفسور مریم میرزاخانی( جشنواره زن و علم) و بهره برداری از سامانه نمایشگاههای محصولات مد و لباس و صنایع دستی دانشجویان دختر برای فروش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه ابتکار در نشست رونمایی از دوره جدید طرح توانمند سازی دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس و صنایع دستی و افتتاح چهارمین دوره جشنواره زن و علم مریم میرزاخانی و جشنواره پروین اعتصامی، اظهار کرد: طبق اعلام یونسکو حضور زنان در عرصه فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین از 27.7 به 31.5 درصد رسیده است و جشنواره زن و علم می‌تواند زمینه نمایش دادن اقدامات برجسته این زنان را فراهم کند.
وی افزود: رشد علمی ایران طبق آخرین گزارشها علیرغم تحریم‌های انجام شده بسیار چشم گیر است و زنان هیئت علمی و پژوهشگر در این عرصه نقش قابل توجهی داشتند و این تحولات بسیار امید بخش است.
ابتکار ادامه داد: مباحث زنان و خانواده دو مبحث فرابخشی است از این رو این معاونت بیش از 205 موافقتنامه با دستگاه‌های مختلف دولتی، بانک‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داشته است و در دو حوزه عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده تلاشهای متعددی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی به پیش برده است.
معاون امور زنان و خانواده با بیان اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی ملاک کار ما هستند، افزود: بخشی از این شاخص‌ها معطوف به آموزش‌اند که آموزش عالی در آن سهم مهمی دارد. از جمله مسائل مورد توجه ما مهارت‌های زندگی و مهارت‌های خوب زیستن است که سعی کردیم در این راستا با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم همکاری کنیم.
ابتکار معتقد است که مهارت‌های خوب زیستن و مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های موثر در زمینه معنوی، جسمی، روحی، معرفتی و علم هستند و از این رو معاونت امور زنان و خانواده و وزارت علوم همواره سعی کرده‌اند با همکاری با یکدیگر در این راستا نقشه راهی را ترسیم کنند.
وی با اشاره به رونمایی از طرح‌های مریم میرزاخانی، کمند و پروین اعتصامی گفت: این طرح‌ها می‌توانند همانند الگویی قابل استفاده برای همگان باشند و ما انتظار داریم دانشگاه‌هایی که در آنها این طرح‌ها اجرا می‌شوند مروج آنها باشند.
ابتکار همچنین با تاکید بر لزوم آموختن مهارت کسب و کار برای دختران گفت: امروزه غالب فارغ التحصیلان از جمله دختران تمایل دارند در حوزه تحصیلی خود و یا در حوزه‌های علاقمندی خود پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند و این دوره‌ها از این جهت حائز اهمیت‌اند که می‌توانند دست دانشجویان را از دوره دانشجویی برای ورود به عرصه اشتغال بگیرند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری طرح‌های یاد شده را در افزایش اعتماد به نفس دختران موثر دانست و ادامه داد: همچنین نمایشگاه‌های مد و لباس و صنایع دستی مهارت‌های فردی و خلاقیت و هویت دختران را تقویت می‌کند. این طرح‌ها با توجه به هنر و خلاقیت به هویت دانشجویان می‌پردازد و به اصالت توجه می‌کند.
ابتکار تصریح کرد: مهم‌ترین مساله برای نسل جوان و دانشجویان امید است، امیدی که باید در عمل و نه در حرف آن را گسترش دهیم به طوری که دانشجویان احساس کنند فرصت خوبی در عرصه اجتماعی، فرهنگی و ... برایشان ایجاد شده است و از ین جهت طرح کمند و نمایشگاه‌های برگزار شده برایمان اهمیت دارد.
وی با اشاره به رونمایی و راه اندازی سامانه ثبت آثار صنایع دستی دانشجویان در برگزاری نمایشگاه‌ها، افزود: از طریق این سامانه دسترسی برای ورود تمام دانشجویان ایجاد می‌شود و امیدوارم از این رو تمامی دانشگاه‌ها در آن شرکت کنند.
معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به جشنواره پروین اعتصامی این را هم گفت که معرفی چهره‌ای مانند پروین اعتمای که چهره‌ای پرتوان است، می‌تواند برای دختران الگو ساز و الهام بخش باشد.
به گفته ابتکار،پروین اعتصامی فراتر از زمان خود حرکت می‌کرد و شخصیتی برجسته در زمینه اجتماعی، فرهنگی هنری، سیاسی و ... بود و از ین رو می تواند الگوی مهمی برای انتخاب‌های دختران باشد.
معاون امور زنان و خانواده افزود: ما چالش شکاف بین نسلی را از جمله مهم‌ترین چالشهای نسل امروز می‌دانیم و از این رو طرح گفتگوی بین نسلی را در راستای فعالیت‌های خود قرار دادیم چراکه انقلاب دیجیتال علیرغم فواید خود نمی‌تواند برخی مهارت‌ها را تقویت کند و باید مطابق با تحولات دنیا، هویت فرهنگی خود را حفظ کنیم تا نسل جوانمان با آگاهی انتخاب‌های خوبی را انجام دهد.
وی در پایان افزود: چنین رویدادهای فرهنگی می‌تواند مروج و تقویت کننده سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت امید در دانشجویان باشد حتی دانشجویان پسر هم می توانند از این طرح‌ها الگو بگیرند و آنها را در دانشگاه خود ترویج دهند.
در بخش دیگر این برنامه دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره شاهد فعالیت‌ها و پویش تازه‌ای در حوزه دختران و نظام آموزش عالی بودیم. در مجموعه کارهای انجام شده آنچه حائز اهمیت است این است که شاهد کمک به فرآیند توانمندسازی دختران، پیدا کردن وسعت نظر، مهارت گفتگو و پیدا کردن آنچه زیبنده یک شهروند ایرانی است، بودیم.
وی افزود: خوشبختانه این دوره‌ها مورد استقبال دانشجویان دختر قرار گرفت. طرح کمند در 10 استان کشور اجرا شد و مدیران و دانشجویان و هیئت علمی ما اهتمام خوبی در این راستا داشتند. در این طرح‌ها همواره در تلاش بودیم فاصله‌ها را کاهش دهیم و پذیرای نوآوری دختران باشیم. چنین نگاهی در معاونت زنان و وزارت علوم شکل گرفت و با اهتمام آن را پیگیری می‌کنیم چراکه نقش دانشجویان دختر را در درون و بیرون از دانشگاه موثر می‌دانیم آنها سفیرانی هستند که بر ساحت‌های مختلف اثر گذارند.
منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره پروین اعتصامی مد و لباس و صنایع دستی امور زنان و خانواده جشنواره زن و علم دانشجویان دختر مریم میرزاخانی وزارت علوم طرح ها مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احداث سد آبریز کهگیلویه، دیگر زنان و دختران این شهرستان برای گوجه چینی به استانهای همجوار نمی روند.

سید علی احمدزاده دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور از همه مسئولان استانی، شهرستانی و دست‌اندرکاران این اجلاسیه قدردانی کرد و افزود: خدمات یکسال اخیر این دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ۱۰ سال گذشته بوده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به جایی رسیده که امسال فاز اول دو پروژه بزرگ لیکک و کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهارکرد: ما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد یک آرزوی بزرگ و دردی بر دل مانده داریم و آن هم سد «آبریز» است؛ سدی که اگر احداث شود هرساله حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به درآمد کشاورزان حومه شرقی کهگیلویه اضافه می‌شود و دیگر زن‌ها و دختران این استان برای گوجه‌چینی به استان‌های همجوار نمی‌روند و دیگر شب‌ها دل مردهای خانواده در این راه‌های طولانی برای یک لقمه نان نمی‌لرزد بنابراین این یک آرزوی بر دل مانده ماست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همراه با نماینده کهگیلویه بزرگ برای کلنگ‌زنی پتروشیمی چرام بسیار تلاش کردیم که کلنگ‌زنی آن در سفر دوم رئیس‌جمهور به تأخیر افتاد. به‌عنوان یک مطالبه عمومی از جناب آقای منصوری درخواست دارم و مطمئن هستم که کمک خواهند کرد تا کلنگ پتروشیمی چرام بر زمین‌زده شود تا برای حدود سه هزار و ۵۰۰ جوان اشتغال ایجاد شود. این پروژه به‌صورت مستقیم حدود یک هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

احمد زاده با اشاره به پتروشیمی گچساران تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در کمتر از یک‌سال به پتروشیمی گچساران تزریق شد؛ این پروژه سرعتی گرفت که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۹۸ درصد رسید و افتتاح شد. پتروشیمی پلیمر دهدشت به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: امروز مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد؛ این پروژه حدود ۸۰۰ نیرو برای احداث نیاز دارد که برای احداث فازهای بعدی به حمایت ویژه دولت و سرمایه‌گذار نیاز دارد، اگر دولت از این پروژه حمایت کند این پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد و شغل پایدار برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان این شهرستان و این منطقه ایجاد خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان مخزن ثروت‌های بزرگ است، عنوان کرد: شهرستان بهمئی حدود ۵۶ حلقه چاه نفت فعال دارد و ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این شهرستان استخراج داریم، ۵۵۵ هزار بشکه نفت از گچساران استخراج می‌شود، در یاسوج نیز میدان گازی مختار برای جبران گاز کشور کلنگ‌زنی شده است، ۱۰ درصد آب کشور را دارد اما سدها برای این استان ساخته نشده است و لب مردم روستاها و زمین‌های کشاورزی تشنه هست. در حالی‌که ۱۰ درصد آب کشور را داریم و ۱۱ میلیارد متر مکعب آب از این استان خارج می‌شود.

احمدزاده تاکید کرد: حداقل بخشی از این حق‌آبه را به خود استان بدهید، سد خرسان ۳ بخش اعظم آب رودخانه بشار، کبگیان و دامنه‌های دناست اما این آب برای کرمان، یزد و اصفهان منتقل می‌شود. آن‌ها هم برادران ماست اما سهم مردم روستاها، زمین‌های کشاورزی را بدهید.

وی تصریح کرد: این مطالبه‌ مردم کهگیلویه و بویراحمد است، حقوقی که متعلق به خودمان است اما به آن دسترسی پیدا نکردیم، این استان ابر مخزن نفت و گاز جهان است، این مردم ثروتمندترین مردم دنیا هستند، نباید رفتاری شود که به ما مناطق کم برخوردار یا محروم گفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ثروتمندانی هستیم که اجازه نمی‌دهند دست به جیب کنیم و از حساب‌هایمان برداشت کنیم البته در این دولت اراده‌ی آیت‌اله رئیسی برای اجرای عدالت انجام شده است. کمک کنید تا از این ثروت‌های خدادادی عظیم خودمان بهره‌مند شویم.

احمدزاده اظهارکرد: هنوز رودخانه‌هایی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای عبور از آنها تلفات می‌دهیم، رود خرسان، بید انجیر، پل وحدت، موگرمو و پل شهید طیب تلفات می‌دهند در حالی که آرزوی شهید طیب این بود که یک روزی پلی برای روستاها ساخته شود. امسال تلاش کردیم که آرزوی شهید طیب را برآورده کنیم و از این مرحله می‌گذریم تا روی رودخانه‌ها و روستاها کشته ندهیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر جاهایی کوتاهی هست به پای آن رئیس‌جمهور متدین، ولایی، پایبند به انقلاب، قدردان خانواده‌های شهدا و مجاهدین اسلام و رزمندگان ننویسید به پای من «احمدزاده» بنویسید و از اینکه نمی‌توانم همه‌ مشکلات را برطرف کنم همین‌جا عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد