Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش جماران؛ هیئت دولت در آخرین جلسه خود در سال ۱۳۹۹، با اجرای عملیات آبگذرهای آژادراه میانگذر دریاچه ارومیه از محل اعتبارات منابع عمومی و سایر منابع قانون بودجه سنواتی موافقت کرد.

در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) مجاز شد به منظور احداث آبگذرهای آزادراه میانگذر دریاچه ارومیه، به نسبت کل سهم صد درصد منابع مالی از محل منابع عمومی و سایر منابع قانون بودجه سنواتی طرح با عنوان «مشارکت در احداث آزادراه تبریز - ارومیه» تا سقف سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

** اصلاح برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی تولید موتورسیکلت

دولت با توجه به اتمام مهلت زمانی شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در پایان سال جاری و نیز عدم امکان اعمال استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آتی در این صنعت، نسبت به اصلاح تصویب نامه مربوط به برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت و تمدید مهلت زمانی دوساله اجرای استاندارد یورو ۴ اقدام کرد.

بر این اساس، برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت، اصلاح و زمان دستیابی به استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال ۱۴۰۰ به ابتدای سال ۱۴۰۱ موکول شد.

همچنین برای موتورسیکلت هایی که با اعلام سازمان حفاظت محیط زیست از قطعات سامانه پاشش بنزین (انژکتور)، سامانه واپایش الکترونیکی موتور (ECU) و واکنش ساز (کاتالیست) تولید داخل استفاده می نمایند، موعد مذکور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعیین گردید.

 

** اصلاح مصوبات مربوط به واگذاری سهام برای متناسب‌سازی دریافتی های بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای‌مسلح

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصویب نامه های مربوط به واگذاری سهام برای متناسب سازی دریافتی های بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای‌مسلح را اصلاح کرد.

براساس این اصلاحیه، سهام دولت و متعلق به دولت پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه توسط سازمان خصوصی ‌سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی ۴۳۸ هزار میلیارد ریال واگذار می ‌شود.

 

** تهاتر مطالبات و بدهی های سه شرکت خصوصی با دولت

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (پ) ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با تهاتر مطالبات‌ شرکت های تدبیر سازان سرآمد، مولد برق نیروگاهی سامان سمنان و تعمیرات انتقال برق بوتیا نیرو استان کرمان از شرکت‌های‌‌ دولتی مدیریت شبکه برق ایران و سهامی برق منطقه‌ای کرمان با بدهی همان شرکت ها‌ به سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کرد.

همچنین به موجب این تصمیم، شرکت های‌‌ دولتی مدیریت شبکه برق ایران و سهامی برق منطقه ای کرمان تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار می‌شوند و مکلفند نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور اقدام نمایند.

در همین راستا، سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف شد ارقام مندرج در این تصویب نامه را به عنوان وصول بدهی، تلقی و در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوع‌الخروجی اشخاص مذکور بابت بدهی تا سقف مبلغ تهاتر شده اقدام نماید.

 

** موافقت دولت با خرید خودروی مورد نیاز استانداری اردبیل

هیئت وزیران با توجه به نیاز استانداری اردبیل به تقویت ناوگان خودرویی فرمانداری های استان در راستای انجام مأموریت های محوله و نظارت مستمر بر امور سیاسی، امنیتی، اجتماعی، عمرانی، مدیریت بحران و کنترل و فرماندهی مراحل امدادرسانی، با پیشنهاد وزارت کشور درخصوص خرید تعداد شش خودروی داخلی از محل اعتبارات مصوب استانی برای استانداری فوق موافقت کرد.

 

** تنقیح مصوبات مربوط به حمل و نقل ریلی

هیئت وزیران با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر تنقیح مصوبات مربوط به حمل و نقل ریلی (راه آهن) موافقت کرد.

مصوبه تنقیحی در موضوع حمل و نقل ریلی (راه آهن) با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) تهیه و تدوین شده و در آن، تمامی مصوبات هیئت وزیران و کمیسیون های موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی و نمایندگان ویژه رئیس جمهور موضوع اصل (۱۲۷) قانون اساسی در موضوع «حمل و نقل ریلی» از ابتدای دوران مقرره گذاری در کشور تاکنون شناسایی و در چهار فهرست «معتبر»، «منسوخ ضمنی و منتفی با اجرا»، «منسوخ صریح و ابطال شده» و «غیرمعتبر با انقضای زمان» دسته بندی شده است.

 

** مجوز به بانک مرکزی برای دسترسی به اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی مؤدیان مالیاتی

هیئت وزیران به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی استقرار سامانه های سنجش اعتبار و شناسایی روابط اشخاص (ذی نفع واحد) اجازه داد به موجب قانون مالیات های مستقیم، از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی با رعایت طبقه بندی مربوط استفاده نماید.

 

** افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی

هیئت وزیران به پیشنهاد مجمع عمومی بانک مرکزی و به استناد قانون پولی و بانکی کشور با افزایش سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل اندوخته احتیاطی موافقت کرد.

بر این اساس، سرمایه بانک مرکزی به مبلغ ۶۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بانک مرکزی تامین اجتماعی حسن روحانی صندوق بازنشستگی بازنشستگان مستمری بگیران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 هیئت وزیران حمل و نقل ریلی بانک مرکزی ابتدای سال تصویب نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، پس ازسال‌ها انتظار بالاخره هفته گذشته ۸۵درصد از سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شد. طی این واگذاری سهام پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه کارگران و سهام استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد. در واگذاری سهام پرسپولیس بخش عمده سهام یعنی ۳۰درصد به بانک شهر اختصاص یافت و این بانک به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار باشگاه پرسپولیس معرفی شد. با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شده است ۳صندلی هیأت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل پرسپولیس توسط بانک شهر تعیین شود.

شایعه تزریق پول توسط سهامداران جدید

به‌دنبال توافق‌های انجام شده در کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تزریق منابع مالی به این باشگاه و حتی باشگاه استقلال مطرح شده است، به‌طوری که برخی شایعات حاکی از آن است که بانک شهر درنظر دارد به‌زودی ۵۰۰میلیارد تومان نقدینگی به باشگاه تزریق کند و بحث‌های مختلفی نیز درباره تزریق نقدینگی ازسوی هلدینگ خلیج‌فارس به استقلال مطرح می‌شود. حتی در شبکه اجتماعی یک نوع جنگ روانی علیه طرفین با این ابعاد که کدام سهامدار پولدار است شکل گرفته است.

تصور هواداران این است که سهامداران این ۲ باشگاه قادرند بدون طی مراحل قانونی و راسا از منابع داخلی خود به این باشگاه‌ها نقدینگی تزریق کنند به همین دلیل بگو مگو یا به تعبیر عامیانه کل کل هواداران فوتبال بر سر این است که کدام سهامدار پولدارتر است.

بیشتر بخوانید

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟ اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم واقعیت چیست؟ راهکار تامین دخل و خرج سرخابی‌ها

واقعیت این است که این تصور که سهامداران جدید می‌توانند بدون انجام فرآیندهای مرتبط با بنگاه‌داری منابع مالی جدید به این باشگاه تزریق کنند اشتباه است.

در وهله اول باید گفت که سهامدارانی که مالکیت بخشی از سهام یک شرکت را به‌صورت مدیریتی در اختیار دارند در تلاشند تا از طریق کارایی بنگاه زیرمجموعه خود، سود بالاتری به‌دست بیاورند. به بیان بهتر یک سهامدار به این دلیل بخش عمده سهام یک شرکت را می‌خرد که سود بیشتری به‌دست بیاورد و سرمایه‌گذاری در آن شرکت نیز از ۲ مسیرکلی دنبال می‌شود.

به طو کلی شرکت‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود، از ۲روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

در روش مستقیم منابع مالی مورد نیاز شرکت از ۳ محل اصلی یعنی منابع مالی حاصل از فعالیت شرکت، منابع مالی حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و سود انباشته تامین می‌شود.

و در روش غیرمستقیم شرکت می‌تواند منابع مالی مورد نیاز خود را از محل دریافت وام و تسهیلات، افزایش سرمایه و انتشار انواع اوراق بدهی تامین کند.

در چنین شرایطی راهکار کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس و هلدینگ خلیج‌فارس برای تزریق منابع مالی جدید به سرخابی‌ها استفاده از یکی از این روش‌هاست و چنانچه این سهامداران قصد داشته باشند خود راسا منابع مالی جدیدی به باشگاه تزریق کند این کار باید از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقدی انجام شود. به این معنا که ابتدا در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس یا استقلال طرح افزایش سرمایه به تصویب برسد و سپس با تصویب آن در مجمع عمومی سهامداران و تأیید آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران انجام و منابع مالی جدید از سوی سهامداران عمده به باشگاه‌ها تزریق شود. صحبت از تزریق منابع مالی جدید بدون درنظر گرفتن فرآیند آن، آدرس غلط دادن است.

ضمن اینکه باید درنظر گرفت همین تزریق منابع مالی هم به‌معنای کمک بلاعوض نیست، بلکه به‌معنای افزایش یافتن سهامدار عمده است که درصورت افزایش بهره‌وری شرکت، نفع آن به سهامدار عمده می‌رسد.

کد خبر 847312 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها واگذاری خصوصی‌ سازی فوتبال باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • گام عملی برای جهش تولید
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت