Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@13:53:26 GMT

گذر بودجه از نفت محوری به مالیات محوری

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۹۱۰۴

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به تحریم‌ها و همچنین برنامه‌های اقتصادی تنظیم شده، بودجه ایران از نفت محوری در حال گذر به مالیات محوری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در سال ۹۹ تحریم‌های اعمال شده و همچنین برنامه ریزی‌های صورت گرفته موجب کاهش نقش نفت و افزایش نقش مالیات‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: هم اکنون از مجموع ۵۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور، ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به نفت و ۱۸۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌های دریافت شده است.  وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وقتی راجع به حکومت صحبت می‌کنیم چگونگی تامین مالی هزینه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.  وی تاکید کرد: به دلیل اینکه چندین دهه است زیر سایه بودجه نفتی قرار داریم کمتر این موضوع را بررسی کرده ایم که اگر بودجه نفتی نباشد چه مناسباتی حاکم می‌شود  دژپسند افزود:​در بودجه نفتی، حکمران فقط راجع به هزینه‌ها تصمیم می‌گیرد و پاسخگویی موضوعیت ندارد و برای جلب آرا و نظر مردم نگاه هزینه‌ای وجود دارد در حالی که برداشت از منابع نفتی نوعی برداشت از جیب مردم است.  وی گفت:​ اما در بودجه مبتنی بر مالیات، مودی حق سوال دارد که مالیات پرداختی چگونه هزینه شد یعنی مودی حکومت را در موضع سوال قرار می‌دهد.    وزیر اقتصاد افزود: در بودجه مبتنی بر مالیات مودی باید بداند موارد مصرف حاصل از مالیات کجاست یا اینکه آن چه که حکم الزام آور پرداخت مالیات است کدام است.  دژپسند ادامه داد: امروز با رونمایی از درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیات کشور ۳۵ سامانه در یک سامانه ادغام شده اند و این یعنی اینکه تکلیفمان را در رسیدن به هدف مالیات هوشمند به خوبی انجام داده ایم.  وی گفت: جامعه ما متراکم و پیچیده است و استفاده از فناوری‌های نوین در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هر چه زودتر به هدف مالیات هوشمند برسیم هر چند گام‌های زیادی برای الکترونیکی شدن مالیات برداشته، اما تا نقطه مورد هدف فاصله زیاد است.  وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: نقطه مورد هدف یعنی جایی که روابط رو در رو کاملاً بر چیده شود  دژپسند اضافه کرد: در مدل مالیات هوشمند، فساد به حداقل می‌رسد و چون مودی به حقوق خود آگاه است یک نظام پاسخگو شکل می‌گیرد.  وی گفت: همچنین با هوشمند سازی مالیات هم از رفت و آمد‌ها کاسته می‌شود و هم کاغذ بازی‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.  وزیر اقتصاد و دارایی افزود:​ سامانه‌ای که امروز از آن رونمایی شد موجب کاهش ۶۰۰ هزار مراجعه حضوری می‌شود و بسیاری از امور مالیاتی افراد از طریق این سامانه به انجام می‌رسد.  دژپسند ادامه داد: نظام مالیاتی باید به یک نظام توسعه‌ای تبدیل و یک مودی با پرداخت مالیات در حکمرانی جایگاهی برای خود قائل شود و هدف نهایی، تحقق نظام مالیاتی هوشمند است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مالیات ، نفت ، درآمد دولت ، اقتصاد ، بودجه ، دژپسند

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مالیات نفت درآمد دولت اقتصاد بودجه دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران