Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@16:57:46 GMT

حذف دلالان با ایجاد تعادل در بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۰۲۱۹

نائب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن می توان باعث حذف واسطه ها و دلالان در بازار مسکن شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایرج رهبر با بیان اینکه امروز مسکن، یکی از بزرگترین سهم‌ها را در اقتصاد کلان کشور دارد، افزود: هرگونه برنامه ریزی برای تحول و توجه بیشتر به موضوع مسکن، باعث ایجاد تحولات مد نظر در این حوزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: با انباشت تقاضا می‌توان قیمت مسکن را کنترل کرد.

او با بیان اینکه قیمت زمین بخش عمده‌ای از نرخ مسکن را در بر می‌گیرد، سه روش اجاره ۹۹ ساله به شرط تملیک، فروش اقساطی ۱۰ ساله زمین و مشارکت انبوه سازان را از راه‌های کاهش قیمت زمین عنوان کرد.

او گفت: روانسازی و استفاده از پتانسیل و سرمایه بخش خصوصی مهمترین اصل در کاهش نرخ مسکن است.

ایرج رهبر افزود: اگر در تولید مسکن، برنامه ریزی منظم و منسجم داشته باشیم و عرضه و تقاضای مسکن در جامعه متعادل شود، دیگر هیچ دلالی جرات احتکار نخواهد داشت.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اخذ مالیات از خانه‌های خالی را نیز یکی از راهکار‌های موثر در کاهش دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن دانست.

مهدی روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن مکانیزم عرضه و تقاضا در تعادلسازی قیمت مسکن را موثر دانست و افزود: طرح‌های دولت اگر منجر به عرضه کافی واحد‌های مسکونی مورد نیاز جامعه شود قطعا اثرگذار خواهد بود.

او گفت: هر مقدار که در بخش افزایش تولید مسکن موفق باشیم می‌توانیم در کاهش نرخ مسکن هم موفق باشیم.

وی افزود: مصرف کننده، سرمایه گذار و سوداگران سه قشر تعیین کننده در بازار مسکن هستند و در شرایط فعلی متناسب نبودن افزایش درآمد خانوار با شرایط موجود جامعه، باعث ایجاد نوسان و تاثیر سوداگران و دلالان در بازار مسکن می‌شود.

این کارشناس مسکن مکانیزم قانون مالیات بر معاملات مکرر را یکی از راه‌های مناسب برای ایجاد ثبات در بازار مسکن عنوان کرد.

پیش بینی این کارشناس مسکن از بازار سال آینده، تثبیت قیمت‌ها در بازار مسکن و احتمالا کاهش نسبی قیمت‌ها بود.


اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تصویری با برنامه با بیان اینکه ترک فعل مسئولین و رهاسازی بازار مسکن در دولت‌های قبلی باعث ایجاد آشفتگی و بحران فعلی در بازار مسکن شده است، گفت: سیاست‌ها و برناه ریزی‌های غلط باعث شده امروز شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در جامعه باشیم.

او گفت: در طرح ملی مسکن، هرساله یک میلیون باب مسکن طی ۴ سال با تسهیلات ارزان قیمت اجرایی خواهد شد.

شاکری افزود: با زمین اجاره ۹۹ ساله، تسهیلات ک بهره با نرخ ۸ تا ۱۲ درصد و مصالح ساختمانی با قیمت مناسب می‌توان سالانه یک میلیون مسکن مناسب برای همه‌ی اقشار تولید کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بند الف تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰، با اختصاص بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن، در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و بالاتر از ۲۵ هزار نفر ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: بازار مسکن ، حذف دلالی ، تعادل ، سرمایه گذار ، واسطه ، اجاره ، معامله

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار مسکن حذف دلالی تعادل سرمایه گذار واسطه اجاره معامله بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان