Web Analytics Made Easy - Statcounter

دژپسند گفت: با اخذ مالیات به روش هوشمند یک میلیون و دویست هزار مراجعه حضور‌ی مودیان کاهش یافته است.

به گزاارش خبرگزاری شبستان، دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه رونمایی از پنجره واحد مودیان مالیاتی گفت: انتقال بودجه مبتنی بر مالیات، چگونگی تأمین مالی هزینه‌های دولت است. چندین دهه زیر سایه بودجه نفتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کمتر فکر کردیم اگر بودجه نفتی نباشد، چه می‌شود. در بودجه نفتی حکمران فقط راجع به هزینه‌ها تصمیم می‌گیرد. با این رویکرد که خود را مقید به میزان خاصی نمی‌داند. در بودجه نفتی پاسخگویی موضوعیت ندارد و اساسا از جیب مردم هزینه می‌شده ‌است.

دژپسند گفت: در بودجه مبتنی بر مالیات، مودی صاحب حق است و باید بداند که مالیات اخذ شده در چه مواردی و چگونه به مصرف رسیده است. با اخذ مالیات به روش هوشمند یک میلیون و دویست هزار مراجعه حضور‌ی کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد گفت: اگر رابطه ارز و تجارت خارجی، تعریف شده نباشد، به نوع دیگری در قالب تورم، کاهش قدرت خرید مردم را به دنبال دارد.

تغییر مسیر از بودجه نفتی به بودجه مبتنی بر مالیات

او افزود: در کشورهای مبتنی بر در آمدهای مالیاتی، اگر پایه های مالیاتی افزایش یابد واکنش نشان داده می شود ولی در کشورهای مبتنی بر بودجه، واکنشی اتفاق نخواهد افتاد. هدف ما این است که از بودجه نفتی به بودجه مبتنی بر مالیات تغییر مسیر دهیم.

نوبخت تصریح کرد: درآمدهای نفتی تا به امروز ١٢هزار میلیارد تومان بوده است اما درآمد های مالیاتی ١٨٠هزارمیلیارد تومان است این نشان می دهد که اشتغال صورت می گیرد.

او گفت:  در این نظام مودی متناسب با مشارکتی که در تامین مالی حکومت دارد برای خود حقوقی قائل است و بداند منابع حاصل از درآمد مالیاتی کجاست؟ مودی حق دارد به طور شفاف بداند آیا حکومت خدمتی در ازای دریافت مالیات ارائه می دهد؟

وزیر اقتصاد ادامه داد: در اقتصاد هوشمند نقطه هدف این است که روابط چهره به چهره باید برداشته شود. مودی نباید هم مالیات بدهد  و  هم مورد اجحاف واقع شود. در این مدل مالیات هوشمند همه چیز شفاف است و فساد به حداقل می رسد.

دژپسند گفت: در این نظام مالیات هوشمند مودی به حقوق خود واقف است.تقاضا برای سفر و نیاز به کاغذ به شدت کاهش پیدا می کند. مودی دامنه استفاده از سوابق مالیاتی خود را گسترش می دهد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد:براساس گزارشی که سازمان مالیاتی داده است، برای اجرایی کردن این مدل سه هزار نیرو آزاد می شوند. فناوری های نو تغییر شغل را به دنبال دارد و به تبع آن هزینه دولت کاهش پیدا می کند و درآمدهای وصولی مالیات به بهترین نحو مورد استفاده قرار می گیرد. در این پنجره ۶٠٠ هزار مراجعه حضوری کاهش پیدا می کنند.

او افزود: به تدریج تا پایان خرداد سال آینده گام های مهم تری در مالیات هوشمند برداشته می شود مانند اجرای پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان. در ساختار جدید ممیز نخواهیم داشت. از تامین مالی صفر به نهاد توسعه ای تبدیل می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دژپسند فرهاد دژپسند اقتصاد وزیر اقتصاد هزار مراجعه بودجه نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد