Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در آخرین شورای اداری شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شورا را پیش رو داریم، گفت: از اینکه فرماندار اعلام کرد تعداد داوطلبان شورا‌ها در شهر‌ها به حد نصاب نرسیده، تعجب کردیم و گلایه داریم؛ زیرا ما از این موضوع اطلاع نداشتیم، درخواست ما از ائمه جمعه و فرماندار این است، اخبار این حوزه را به ما اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: عقبه نظام جمهوری اسلامی ایران، نه موشک‌های دور برد، نه توان نظامی و نه دانش علمی است؛ بلکه مردم و اعتقادات ارزشی آن‌ها است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عواملی که می‌تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد، دعوت از گروه‌های مختلف مردمی برام نام نویسی است و اگر ما از استقبال نکردن آگاه می‌شدیم، به عنوان نماینده مردم ورود، ترغیب و تشویق می‌کردیم.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه انتخابات سال آینده نیز مهم و بسیارسرنوشت ساز است، بیان داشت: رسانه‌های خارجی برای کم کردن مشارکت مردم، برنامه ریزی می‌کنند؛ لذا ما باید برای ایجاد شور انتخاباتی و همچنین حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش مضاعف کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم از وضعیت اقتصادی ناراحت هستند و گلایه دارند، اما این امر نباید باعث شود در انتخابات مشارکت نکنند.

پورابراهیمی افزود: مسئولان تمام تلاش خود را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فارغ از جریان و گروه‌های سیاسی بگذارند.

او با بیان اینکه امسال سال دشواری بود، تأکید کرد: باید از تمام مسئولانی که طی امسال برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف تلاش کردند تا مسیر حرکت در سال ۹۹ با کمترین هزینه برای مردم جلو برود، تشکر کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تحریم‌ها طی امسال به اوج خود رسید، تصریح کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ که اوج بحران ارزی در کشور بود، تحلیل آمریکا این بود که فروپاشی جمهوری اسلامی ایران در نیمه دوم سال ۹۷ قطعی است که از زبان وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید دولت قبل رسماً اعلام شد.

او بیان داشت: اوج این تحریم‌ها در سال ۹۹ بود و این حرکت نشان داد که آمریکایی‌ها علی رغم آنچه که در دنیا با ظاهری عوام فریبانه به دروغ مطرح می‌کنند که طرفدار صلح و آزادی و حقوق بشر هستند بر خلاف مصالح جهانی حرکت می‌کنند.

او گفت: آمریکا تمام کشور‌ها را متقاعد کرده بود که علی رغم همه تعهداتی که جمهوری اسلامی در حوزه برجام داده بود به هیچ یک از تعهداتشان در حوزه اقتصادی عمل نکند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به نشست با رئیس کل بانک مرکزی و گزارش وی طی روز گذشته اشاره کرد و افزود: ما در حوزه‌های تخصصی و بخش‌های مختلف اقتصادی شرایط خاصی داریم؛ اما حوزه خدمات بیشترین آسیب را دیده است.

 پورابراهیمی گفت: نرخ رشد اقتصادی در بخش خدمات منفی است؛ اما این خبر خوب را می‌توان بدهم که در بخش‌های دیگر مانند صنعت وکشاورزی رشد اقتصادی خوب بوده است.

او افزود: سال ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی شد و شرایط خاصی به وجود آمد؛ اما علی رغم تحریم‌ها و محدودیت‌های کرونایی به جز بخش گردشگری که سه دهم درصد منفی است، سایر بخش‌ها مثبت است.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود، نرخ رشد اقتصادی کشور طی امسال ۲.۲ دهم مثبت به پایان برسد و این آغازی برای حرکت‌های جدید اقتصادی در کشور است.

او گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران از گردنه سختی که آمریکایی‌ها در مقابل ما قرار دادند در حال عبور هستند و روز‌های پایانی و ماه‌های پایانی خود را طی می‌کند.

پورابراهیمی افزود: این مهم را به عنوان یک کارشناس اقتصادی مطرح می‌کنم که سال آینده و سال‌های بعد شرایط بهتری در کشور خواهیم داشت؛ البته با روی کار آمدن دولت مقتدر و توانمند و موثر در حوزه اقتصادی که با انتخابات سال آینده تشکیل خواهد شد و این مسیر حرکت را مقتدرانه جلو می‌برد.

او به اجرای طرح‌های مختلف در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: در راین طرح توسعه فرو آلیاژ در دستور کار قرار گرفته است و هفته گذشته به اتفاق مدیر طرح، جلسه‌ای در بانک ملی داشتیم و تامین اعتبار مربوط به این حوزه صورت گرفته است.

پورابراهیمی با اشاره به نشست دو هفته قبل با رئیس سازمان محیط زیست افزود: تسریع در اجرای این طرح درخواست شده و طرح ایجاد نیروگاه در راین نیز یکی از اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی نماینده مردم رشد اقتصادی سال آینده علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است

میرزا حسن زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیا معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری گردیده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‌های وحدت و وفاق باشند.

زارع با بیان اینکه بی شک یکی از مهم‌ترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده‌اند.

زارع اظهار امیدواری کرد با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استات شاهد رشد و تعالی روز افزون استان یزد باشیم.

کد خبر 6091066

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است