Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:44:15 GMT

فرزند مقام دولتی در آمریکا چه می‌کند؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۰۵۶۰

فرزند مقام دولتی در آمریکا چه می‌کند؟ +عکس

خبرگزاری تسنیم: در فروردین سال 98 از سوی وزیر علوم، آقای ناصر مطیعی به عنوان رییس صندوق رفاه دانشجویان منصوب شد، شخصی که پیش از این در یک دوره یک ساله در سال 93 ریاست این صندوق را بر عهده گرفته بود که گویا به دلایل ضعف مدیریتی، برخورد سیاسی و جناحی، عدم تعامل با دانشگاه‌ها وعدم توانایی در پاسخگویی به نیازهای رفاهی و معیشتی دانشجویان نتوانسته بود بیش از یک سال در این پست باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال به نظر می‌رسد آقای مطیعی که متولی مدیریت و رفع نیازهای معیشتی دانشجویان کشور است؛ فرزند خود را برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های آمریکا فرستاده است؛ اما نحوه انجام این کار محل ابهام است. گویا محمد مطیعی فرزند رییس صندوق رفاه دانشجویان که با استفاده از سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی وارد دانشگاه صنعتی شریف شده در سال 1395 و زمانی که پدرش مدیر کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان بوده، با سپردن ضمانت خروج از کشور راهی آمریکا می شود و پس از پنج سال همچنان در آن کشور مشغول تحصیل و در شرکت اپل مشغول به کار است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که آقای ناصر مطیعی در دوران مدیریت امور دانشجویان داخل با سوء استفاده از ضعف قانون و ارائه اطلاعات دروغین برای فرزندش مفری جهت خروج از کشور ایجاد کرده و وی را راهی آمریکا کرده است. در حالیکه فرزند آقای مطیعی خدمت سربازی را انجام نداده است. گویا وی با استفاده از قانون وزارت علوم مبنی بر ارائه پاسپورت به دانشجویان مشمول صرفا جهت سفرهای زیارتی توانسته برای فرزند خود پاسپورت زیارتی اخذ کند و در سال 95 زمینه خروج پسر خود را بدون انجام خدمت سربازی فراهم آورد و با سپردن وثیقه تنها 15 میلیون تومانی که مختص اخذ خروج برای سفر زیارتی است پسرش را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستد.

حال سوال از  از رئیس صندوق رفاه دانشجویان این است که اگر شرایط دانشگاه های ایران را مناسب فرزند خود ندانسته و او را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور فرستاده، پس چگونه مسئولیت خدمات رفاهی و معیشتی دانشجویان کشور را عهده دار شده است؟

شاید برای قشر جوان جامعه که امروز در قامت دانشجو است این سوال پیش بیاید که چرا باید فرزندان مسئولین ذیربط در خارج از کشور مشغول به تحصیل باشند و مردم عادی توان انجام چنین اموری را نداشته باشند؟ آیا رئیس صندوق رفاه نباید زمینه ای مهیا کند تا عموم دانشجویان بتوانند از امکانات مناسب و در خور استفاده کنند؟

منبع: فردا

کلیدواژه: صندوق رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی