Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اشاره به عملکرد سالانه جهادکشاورزی استان، اظهار کرد: برای اولین بار در استان و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام توانستیم برای تحقق جهش تولید و ارتقای عملکرد در واحد سطح با اصلاح کشت در سطح ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دیم استان شامل ۹۸ هزار هکتارگندم، ۲۵ هزار هکتار جو، ۱۵ هزار هکتار حبوبات، سه هزار هکتار نباتات علوفه‌ای و ۴۰۰ هکتار دانه روغنی در مجموع با پیش بینی افزایش تولید ۶۶ هزار تن در استان در اراضی دیم ۲۱ شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسب رتبه اول توزیع و پرداخت تسهیلات قانون بودجه از دیگر توفیقات سازمان در سالجاری محسوب می‌شود و با یک هزار و ۲۶۹ طرح به مبلغ ۳۳ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون معرفی شده است که از این تعداد، ۳۲۳ طرح با اعتبار ۷,۱۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده که با پرداخت این رقم در استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

فتحی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲۹ طرح با اعتبار ۱۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل کشاورزی و توسعه تعاون معرفی شده که از این تعداد، ۳۱ طرح با اعتبار ۱۴۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. وی گفت: همچنین در سال ۹۹ از محل اعتبارات کارا (اشتغال روستایی و فراگیر) تعداد ۲۳۰۰ طرح به مبلغ ۸,۳۶۶ میلیارد ریال تصویب و به بانک‌های عامل ارسال شده که از این تعداد ۷۱۴ طرح به مبلغ ۲,۲۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: رشد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از رقم ۱.۹ درصد سنوات گذشته و ارتقا به ۲.۱۳ درصد در سال ۹۹ از دیگر توفیقات سازمان است که از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون تعداد هفت هزار و ۱۵۸ دستگاه تراکتور و ادوات به مبلغ ۵,۸۸۵ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده بود که از این تعداد، یکهزار و ۹۱۸ دستگاه به مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۲۵ درصد از سهمیه اختصاص یافته اعتبارات جذب شده است.

وی همچنین گفت: شروع عملیات احداث سازه گلخانه‌ای شهرک‌های گلخانه‌ای ملکان، عجب شیر و کلیبر، شروع عملیات اجرایی احداث شهرک دامپروری تبریز، شروع عملیات زیرساخت شهرک گلخانه‌ای بناب و تکمیل آن، شروع مطالعات شهرک گلخانه‌ای یک هزار هکتاری پایاب سد حاجیلرچای و یک هزار هکتاری یکانات مرند و شهرک دامپروری بناب از جمله اقدامات درخوری هستند که در حوزه شهرک‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام شده است.

کد خبر 5172368

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بذر گندم ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اردبیل اراک چهارشنبه سوري کرونای انگلیسی میلیارد ریال پرداخت شده هزار هکتار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین نجف زاده  افزود: یکی از این پرونده ها مربوط به مشاور املاک متخلف بود که به پرداخت چهار میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده، به تخلف واحد مشاور املاکی در ارائه خدمات انجام معامله به میزان ۴۵۷ میلیون ریال و تنظیم قرارداد غیررسمی در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۴۵۷ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گرانفروشی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: در پرونده دیگری، تخلف واحد موبایل فروشی برای تقلب در فروش گوشی آیفون ۱۱ به میزان ۲۱۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف زاده گفت: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی درخصوص پروده پزشک متخلف نیز بیان کرد: در این پرونده یک مراجعه کننده به علت اضافه دریافتی به میزان ۱۲۲ میلیون ریال از یک پزشک شکایت کرده بود.

وی افزود: با بررسی پرونده، تخلف انتسابی به پزشک محرز و این فرد علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین یک نانوا و یک شیرینی فروش به ترتیب به علت کم فروشی و گرانفروشی به پرداخت ۱۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد