Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، کرونای انگلیسی هفته پیش با شناسایی ۲ فرد درگیر از یک خانواده در قائمشهر به مازندران رسید. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت درگیر شدن یک زن و شوهر قائمشهری به این ویروس را پذیرایی از مهمان قزوینی اعلام کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲ روز پیش هم اعلام کرده بود که آمار افراد درگیر با کرونای انگلیسی در استان به هفت نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه تمامی این افراد قائمشهری و از خویشاوندان و یا همسایگان زن و شوهری بودند که از مهمان قزوینی اشان میزبانی کرده بودند ، ولی اکنون مشخص شده است که این گونه جهش یافته کرونا در سایر نقاط مازندران هم شناسایی شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران چهارشنبه شب از قول رییس این دانشگاه از مثبت شدن تست ۶ فرد جدید مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

نور و ساری محل جدید چرخش کرونای انگلیسی 

، دکتر سید عباس موسوی گفت که سه تن از این افراد قائمشهری ، ۲ تن در ساری و یک نفر هم از اهالی شهرستان نور است و در مجموع آمار افراد درگیر با کرونای انگلیسی در مازندران به ۱۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار این که تمامی افراد در معرض تماس مستقیم با مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی رهگیری شده و اقدامات لازم برای آن‌ها در حال اجرا است، افزود: چرخش گونه جدید ویروس در نقاط مختلف استان هشدار و زنگ خطری است برای همه مردم که با تشدید مراقبت‌های بهداشتی ، خود را از ابتلاء به این ویروس جهش یافته حفظ نمایند.

وی گفت : سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدیدتر و  جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد نماید و قطعاً بی‌احتیاطی مردم نسبت به مراودات و عدم رعایت دستورات بهداشتی  شرایط را به سمت وخامت پیش خواهد برد. 

دکتر موسوی تاکید کرد: توصیه ما به تمامی شهروندان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حتی جدی‌تر و سختگیرانه‌تر از قبل، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک ، عدم حضور در تجمعات ، پرهیز از مسافرت، دورهمی و توجه بیش از پیش  به بهداشت و مراقبت از سلامت فردی است.

کرونای انگلیسی از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس شیوع یافت و اندکی بعد با سرعت زیادی به کشورهای دیگر رسید. این ویروس بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.

حوزه درمان مازندران تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل قرار دارد که در حال حاضر ۵۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش این ۲ دانشگاه بستری هستند و از این تعداد ١١۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس ساری مازندران فاصله گذاری اجتماعی بابل بهداشت و سلامت کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس ساری ویروس کرونا انگلیس ساری مازندران فاصله گذاری اجتماعی بابل بهداشت و سلامت کرونای انگلیسی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟