Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:06:47 GMT

اوج و افول تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۰۹۵۰

اوج و افول تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹

احتمال دارد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ و هم‌زمان با پدیده انتقال انرژی به اوج و افول خود رسیده باشد.

به گزارش برنا به نقل از پلتس، فرانسیسکو لا کامرا، مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه) اعلام کرد که ممکن است تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح خود رسیده باشد و گاز طبیعی نیز حدود سال ۲۰۲۵ از این روند پیروی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایرنا در چشم‌انداز انتقال انرژی جهانی خود اعلام کرد: براساس سناریوی سال ۲۰۵۰ میلادی که به توافق پاریس برای محدود کردن گرم شدن کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد متعهد است، پیش‌‎بینی می‌شود در صورت اعمال سیاست‌های انتقال انرژی، بیش از ۷۵ درصد از مصرف سوخت کاسته شود.

این نهاد تصریح کرد: بر اساس سناریوی ۱.۵ درجه سانتیگراد برآورد می‌شود که تولید جهانی نفت تا سال ۲۰۵۰ نسبت به سطح کنونی آن ۸۵ درصد کاهش یابد و به اندکی بالاتر از ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد، این در حالی است که تولید گاز طبیعی با حدود ۵۲ درصد از سطح فعلی آن، بزرگ‌ترین منبع سوخت فسیلی باشد.

مدیرعامل آرِنا اظهار کرد: در هشت سال گذشته، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به‌طور نظام‌مند در حال پیشی گرفتن از ظرفیت نیروگاه‌های مرتبط با سوخت‌های فسیلی بوده است.

کامرا افزود: این تغییر ساختاری پیش از این ایجاد شده است. انتقال انرژی از پیش انجام شده است و قابل توقف نیست.

برآورد آرِنا درباره اوج و افول تقاضای جهانی نفت همسو با پیش‌بینی پارسال بی‌پی است. بی‌پی در چشم‌انداز انرژی ۲۰۲۰ خود در سپتامبر ۲۰۲۰ برآورد کرده بود که ممکن است هرگز تقاضای جهانی نفت به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا - حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز - بازنگردد.

بر اساس برآورد بی‌پی، تقاضای زغال‌سنگ، نفت و گاز طبیعی در بلندمدت به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و سهم سوخت‌های فسیلی از سهم ۸۵ درصدی کل تقاضای انرژی اولیه در سال ۲۰۱۸ کاهش می‌یابد و تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰ تا ۶۵ درصد می‌رسد.

در همین بازه زمانی، قرار است سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ۵ درصد در سال ۲۰۱۸، تا سال ۲۰۵۰ به ۶۰ درصد برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی گاز نفت نفت و گاز ویروس تقاضای جهانی نفت انتقال انرژی سال ۲۰۵۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تجمع در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، حمایت خود را از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین اعلام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این تجمع با محکومیت حرکت مذبوحانه رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و برخورد پلیس آمریکا و اروپا با دانشجویان معترض حامی فلسطینیان اظهار کرد: آنان که در ظاهر شعار حقوق بشر سر می‌دهند با حرکت‌های ضد انسانی و ضد بشری از ظلم و ستم حمایت می‌کنند در این وانفسا از هیچ ستم و زوری علیه دانشجویان حامی فلسطین نیز کوتاه نمی‌آیند و در عمل، خباثت و ضد بشر بودن رفتار و حرکات خود را به نمایش می‌گذارند.

محمدحسین رنجبر افزود: ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است. بیداری مظلومان جهان امان را از دولتمردان استکبار و حامیان آنان در منطقه گرفته و آنان را در آینده‌ای نزدیک مجبور به تسلیم خواهد کرد. امروز بیداری جهان اسلام به پشتوانه انقلاب اسلامی و رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای موجب گسترده شدن و بیداری سایر ملل و ادیان نیز شده و نشان می‌دهد که وعده الهی در تحقق نابودی ظلم و ستم به‌زودی به وقوع خواهد پیوست.

نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته شد

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با محکومیت حرکت نابخردانه پلیس آمریکا و اروپا گفت: امروز مبارزه علیه ظلم و ستم به‌عنوان نقطه مشترک مظلومان جهان به اوج رسیده، نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته، موجب رسوایی آنان شده و نشان داده دیر یا زود، حق بر باطل پیروز است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با تأکید بر اینکه، هیمنه پوشالی دشمن در عملیات «وعده صادق» به‌وضوح در هم شکست و نشان داد ایران اسلامی به پشتوانه مردم و مسلمانان جهان به قدرت فراگیر و بزرگ مبدل شده، اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» گوشه کوچکی از قدرت نظامی ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم بود که در حرکت هماهنگ و اقتدارگرایانه دشمن را به پستی و زبونی کشاند و اثبات کرد امروز اتحاد مردم مظلوم جهان با ایران اسلامی می‌تواند به نابودی اسرائیل ختم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی در منطقه خواهیم بود و این وعده صادق خداوند بوده که توسط جوانان و غیورمردان مسلمان و سایر ادیان الهی در حال عملیاتی و اجرایی شدن است.

به گزارش آنا، این مراسم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه یافت و در پایان دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس با حضور در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه، با قرائت بیانیه پایانی، با محکومیت حرکات ضد انسانی پلیس آمریکا و اروپا؛ حمایت قاطع خود را از دانشجویان این مناطق در حمایت از مردم مظلوم و ستم‌کشیده فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید