Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@04:56:10 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ اسفندماه

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۰۹۵۲

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ اسفندماه

در این بسته خبری از راه‌اندازی کارناوال شادی در شهرکرد تا آمار سوانح و حوادث چهارشنبه سوری بجنورد و تغییرکاربری ساختمان فعلی شهرداری شاهرود را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی اتاق مانیتورینگ پایانه آزادگان قزوین

علی محمد حسینی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین از راه اندازی اتاق مانیتورینگ در پایانه آزادگان قزوین خبر داد.

آسفالت بیش از ۱۸۳ هزار متر مربع از معابر سبزوار

حسین دولت آبادی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری سبزوار گفت: طی یک سال اخیر ۱۸۳ هزار و ۲۸۰ متر مربع از معابر و کوچه‌های سطح شهر آسفالت شده است.

تغییر کاربری ساختمان فعلی شهرداری شاهرود

علیرضا حاجی محمد علی، شهردار شاهرود با اشاره به اینکه ساختمان جدید شهرداری در حال تکمیل بوده و پس از تغییر مکان، ساختمان فعلی تخریب و به باغ شهر تبدیل خواهد شد، افزود: باغ شهر بستری برای حضور هنرمندان و دوستداران طبیعت خواهد شد.

راه‌اندازی کارناوال شادی در شهرکرد

بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد گفت: با موافقت ستاد کرونای استان، کارناوال شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر راه‌اندازی و برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهد کرد.

نصب ۲۰ المان نوروزی در شهر زنجان

محسن قربانلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان از کاشت ۴۰ هزار جعبه گل در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و اجتماعی باغ بهشت نجف‌آباد

سید محمد ابراهیم احمدی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف‌آباد گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری قابل استفاده برای بانوان و دیگر اعضای خانواده‌ها، احداث مجموعه باغ بهشت در بخشی از باغ بانوان و در دو فاز ۱۸۰۰ مترمربعی در دستور کار قرار گرفته است.

آذین بندی و فضا سازی سطح شهر خرمشهر به مناسبت اعیاد شعبانیه

به مناسبت اعیاد خجسته شعبانیه، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری خرمشهر نقاط مختلف سطح شهر را با نصب بنرهای تبریک در بیلبوردها و پل‌های عابر پیاده، نصب پرچم‌های الوان رنگی با درج تبریک اعیاد شعبانیه، نصب ریسه‌های پرچمی رنگی در میادین و نصب پرچم ایران بر روی پل‌ها، فضاسازی و آذین بندی کرد.

لایروبی جداول و انهار شهر ساری

عملیات لایروبی جداول و انهار سطح شهر به شکل هم افزایی تیمی و گروهی به همت دوایر خدمات شهری مناطق سه گانه شهرداری ساری در حال انجام است.

آمار سوانح و حوادث چهارشنبه سوری بجنورد

مجید گریوانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: در حالی که سال‌های گذشته شاهد آمار بالایی از آتش افروزی‌های خطرناک بودیم و بالغ بر ۲۰۰ عملیات اطفای حریق را مدیریت کردیم، امسال به واسطه ارتقای سطح فرهنگی و رعایت شهروندان، این تعداد به ۱۳ مورد کاهش پیدا کرد.

فردیس با کمبود سرانه فضای سبز مواجه است

حشمت عزیزی، معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: سرانه فضای سبز در این شهر برای هر نفر به دو متر مربع نمی‌رسد که این مقدار پایین است.

کد خبر 481946

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری قزوین تغییر کاربری شهر شاهرود آسفالت معابر شهرداری سبزوار شهرکرد شهرداري شهركرد شهرداری زنجان زنجان المان شهری شهرداري ساري شهردار نجف آباد نجف آباد چهارشنبه سوری شهرداری بجنورد فضاي سبز شهري شهرداری فردیس شهرداری خرمشهر فضاسازی شهری فضاسازی آذین بندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه اندازی سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری میان شهرها، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار شهردار تبریز ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان برگزاری وبینار شهرداران شهرهای جاده ابریشم به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم پرداخت.

وی افزود: کلان شهر تبریز قطب اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ارتباطی شمال غرب ایران است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، نقشی اساسی در ارتباطات بین ایران و دنیای غرب دارد. همین موقعیت در طول تاریخ با عبور جاده ابریشم، جایگاه بزرگی در اقتصاد جهانی برای تبریز رقم زده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تبریز، پایتخت بازرگانی و تجارت ایران و رقیب تجاری شهرهای چین و قسطنطنیه بود که علاوه بر ثروت، هنر و معماری بسیار زیبایی را نیز در خود جای داده بود. در حال حاضر هم بازار سرپوشیده‌ی تبریز از بزرگترین بازارهای دنیا به حساب می‌آید.

هوشیار تصریح کرد: تبادل فرهنگ یکی از اصلی‌ترین ارزش‌های جاده‌ی ابریشم بود. هنر، مذهب، فلسفه، تکنولوژی، زبان، علم، معماری و دیگر المان‌های یک تمدن از طریق این جاده‌ها و به واسطه‌ی کالاهای تجارت شده از کشوری به کشور دیگر تبادل می‌شدند. با بسته شدن جاده‌ی ابریشم تجار ناچار به پیدا کردن راه‌های آبی برای تجارت شدند. این مسئله آغازگر عصر کاوش بود که به شکل گیری ارتباطات و اجتماعی جهانی منجر شد.

وی اضافه کرد: از منظر بین المللی، شهرداری تبریز عضو چندین سازمان بین المللی مهم بوده و با ۹ شهر مهم جهان پیوند خواهرخواندگی داشته و با چندین شهر دیگر تفاهم نامه دوستی امضا کرده است و اکنون این شهرداری قصد دارد با ایجاد و تقویت همکاری با شهرهای مهمی که بر روی جاده ابریشم قرار دارند قدم بزرگی در جهت احیا اهمیت تاریخی این شهر بر دارد.

همچنین در ادامه این نشست، شهردار نارا ژاپن علاقه‌مندی خود برای توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و شهری با کلان‌شهر تبریز به خاطر احترام به قدمت و اهمیت تاریخی را مطرح کرد.

موتونوبو ناکاگاوا در بخش دیگری از سخنان به بیان پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تبریز در شهر نارا در سال‌های پیش رو و پیشنهاد انعقاد قرار داد خواهر خواندگی میان تبریز و نارا در آینده پرداخت.

تبریز به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک واقع در مسیر جاده ابریشم به علت بازار بزرگ آنکه قلب تپنده جاده ابریشم در روزگاران قدیم بوده است و سابقه پایتختی چندین باره تبریز در ایران از دیگر موارد مورد بحث و گفتگو میان شهرداران در این نشست بود.

به دنبال برگزاری کنفرانس فضا و زمان بین ایران و ژاپن در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و دیدار شهردار تبریز و سفیر ژاپن و پیشنهاد تعمیق و توسعه مناسبات میان تبریز و شهر به علت ویژگی‌های استراتژیک این دو شهر نارا مطرح شد و در همین راستا وبینار مشترک با شهرهای تبریز نارا و سمرقند برگزار شد.

همچنین در این دیدار تکرار برگزاری وبینار در ماه‌های آینده در راستای احیا ارتباطات سنتی با سایر شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم از سوی شهردار تبریز مطرح شد.

تشریح ویژگی‌ها و موقعیت استراتژیک شهر نارا به عنوان اولین پایتخت کشور ژاپن و جنوبی‌ترین شهر ژاپن و شرقی‌ترین شهر جاده ابریشم دارای میراث فرهنگی بسیار فراوان از دیگر موضوعات مطروحه در این وبینار بود.

کد خبر 749751

دیگر خبرها

  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا