Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در نواحی شمالی و ارتفاعات استان با گذر امواج ناپایدار بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

در روز‌های پج شنبه و جمعه وزش باد شدید و نسبتا شدید برای نواحی جنوبی پیش بینی می‌شود.

امشب دمای مرکز استان در سردترین ساعات به ۱۱ و فردا در گرم‌ترین ساعات به ۲۱درجه سانتیگراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وضعیت آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم هشدار زرد از بارش رگبار بهاری در نواحی غربی و شمالی استان و مخاطرات ناشی از فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی به ویژه وزش باد شدید خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر و فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی دو روز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در برخی نواحی مستعد شرقی احتمال گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: امروز بارش رگبار بهاری در نواحی غربی و شمالی استان مورد انتظار است که مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه به ویژه وزش باد شدید طی هشدارهایی اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد خواهد بود. همچنین تنش دمایی همراه با کاهش دما برای بامداد روز پنجشنبه به ویژه در باغات در نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار همرفتی، رطوبت اندک و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه مورد انتظار است.

وی گفت: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف‌آباد، مورچه خورت، نطنز، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین و ورزنه تحت تأثیر سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: احتمال سقوط از ارتفاع و قطع درختان فرسوده، احتمال ریزش ساختمان‌های سست، خسارت سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه است.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، نداشتن اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۴ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 751493

دیگر خبرها

  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • آسمان گلستان تا فردا تحت تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار دارد
  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • پیش بینی وزش باد شدید در استان سمنان
  • پیش بینی وزش باد شدید در سمنان
  • پیش بینی جوی پایدار برای فارس