Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین خبر‌ها از انتخابات شورا‌های شهر و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امشب ۲۷ اسفندماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه به علت علاقه ایرانی‌ها به غافلگیری در لحظه آخر، فرایند ثبت نام از نامزد‌های شورای شهر به عصر روز چهارشنبه کشیده شد، گفت: شورا‌ها باید جایگاه خود را داشته باشند، نهاد شورا نهاد بسیار پر اهمیتی است و امیدواریم این اهمیت برای همه کسانی که متولی امر هستند کاملاً جا افتاده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: فرآیند ثبت نام‌ها بعد از دستوری که وزیر کشور دادند عملاً از ۱۸ اسفند کار شروع شد، بالغ بر ۱۵۰۰ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و شهر‌ها باید شکل بگیرد، در این دوره با هماهنگی‌هایی که در هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت کار مشترکی را شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، ۴ انتخابات را برگزار خواهیم کرد اظهار کرد: عملاً از بیستم وارد فرآیند ثبت‌نام شدیم، در انتخابات مجلس تا ساعات آخر مشغول ثبت نام در سالن وزارت کشور بودیم، در این دوره با توجه به شرایط کنونی ۴ راهکار اعلام شد که دو مورد حضوری و دو مورد غیر حضوری است لذا تا ساعت ۱۲ دیشب ثبت نام غیر حضوری انجام شد.

عرف با اشاره به اینکه به دلیل کثرت افراد بخشی از کار با هماهنگی که با هیات نظارت صورت گرفت امروز دنبال شد و تقریباً بعد از ظهر کار ثبت نام تمام شد، ادامه داد: در شورای چهارم حدود ۴۵ هزار نفر ثبت نام داشتند، در شورای پنجم ۵۵ هزار نفر و در شورای ششم بیش از ۵۱ هزار نفر ثبت نام کردند لذا در شورای ششم بیش از شورای چهارم ثبت نام داشتیم، اما به نسبت شورای پنجم مقداری کم شده است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا وزیر کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود