Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی رسانه ای شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا روز گذشته در بنیاد فرهنگی سرچشمه با حضور حسین یکتا دبیر شواری مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا و مدیران خبرگزاری ها برگزار شد.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا، نشست هم اندیشی رسانه ای شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا  روز گذشته در بنیاد فرهنگی سرچشمه با حضور حسین یکتا دبیر شواری مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا و مدیران خبرگزاری ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین یکتا دبیر شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا گفت : این شورا در کنار فعالیت های ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی سازمان بسیج که در حال مبارزه با کرونا هستند این مجموعه نیز قرارگاهی است برای حضور نیروهای مردمی،خیرین،سازمان ها و مراکز خیریه و انقلابی که هرکس به نوعی در حال خدمت می باشد 

وی افزود: طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته از صد در صد اخبار مربوط به کرونا تنها چهار درصد از آن مربوط به بخش کمک های مردمی و خیرین بوده که این نشان دهنده ضعف در پوشش رسانه ای این نوع فعالیت های اجتماعی است. 

حسین یکتا تاکید کرد : ما در شورای مرکزی دو کار اساسی انجام داده ایم یک پژوهش و تحقیق میدانی و دو ساماندهی امور استان ها برای مقابله با کرونا و آسیب های اجتماعی در مورد ساماندهی چیزی در حدود یازده کارگروه مختلف در قرارگاه تشکیل شده است که در وبسایت شورا به تفصیل موجود است. 

تقویت فعالیت های آموزشی،روانشناسی،اجتماعی،ایجاد اشتغال و فرهنگی؛

دبیر شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا افزود : ما برای تشکیل کارگروه ها و انتخاب دبیران استان ها با افراد مختلفی صحبت کردیم و حتی به سفرهای زیادی رفتیم و در واقع در زمینه های آموزشی،روانشناسی،اجتماعی،ایجاد اشتغال و فرهنگی و رسانه ای فعالیت های گسترده ای صورت داده ایم و هدف از دعوت شما اصحاب رسانه هم دست نیاز به سوی شما بوده تا در زمینه رسانه هم قدرتمند ظاهر شویم.

در ادامه این نشست مدیران رسانه های حاضر در خصوص نحوه تعامل و لزوم فعالیت های بیشتر اطلاع رسانی در حوزه مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا دیدگاه های خود را بیان کردند.

همچنین در پایان این نشست مقرر شد جلسات منظم هم اندیشی شورای مرکزی مشارکت های مردمی مبارزه با کرونا با مدیران عامل خبرگزاری ها و مدیران و سردبیران پایگاه های خبری به صورت منظم در جلسات ادواری مدیران رسانه دنبال شود . 

دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

کلیدواژه: رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند

ایسنا/ایلام رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار کرد: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است  باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی تاکید کرد: قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود.  

خلجی اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی عنوان کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که اطلاع‌رسانی دقیق و مسنجم در این حوزه بسیار مهم است.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.

وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند. از  همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه استان دغدغه‌های خود را از جمله  مشکلات معیشتی خبرنگاران، ضرورت تخصص گرایی، آموزش خبرنگاران، نگاه ویژه به روابط عمومی‌ها و ارتقا نوع نگاه آنان و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در ایلام بیان کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟