Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:11:46 GMT

کشت ۲ واریته جدید در موسسه تحقیقات توسعه نیشکر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۱۲۳۰

کشت ۲ واریته جدید در موسسه تحقیقات توسعه نیشکر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز از کشت واریته‌های جدید در موسسه تحقیقات نیشکر خبر داد.

وی با اشاره به شناسایی این دو واریته جدید در چابهار اظهار کرد : در سفری به منظور بررسی شرایط گلدهی واریته های نیشکر در شرایط آب و هوایی چابهار،این دو واریته نیشکر شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دو واریته نیشکر پاکستانی یا هندی است اما در شرایط آب و هوایی چابهار رشد کرده است و پس از طی مراحل قرنطینه در موسسه تحقیقات،در مزرعه کشت خواهد شد و امیدواریم جزو واریته‌های تجاری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این واریته ها مقاوم به کم آبی و شوری خاک هستند و نسبت به سایر ارقام آب کمتری برای رشد نیاز دارند.

ناصری عنوان کرد: در موسسه تحقیقات نگاه ویژه ای نسبت به ارقام و اهمیت جایگزینی آنها با واریته های جدید به وجود آمده و در این راستا گام‌های مهمی برای افزایش عملکرد و کمک به کشاورزی پایدار صورت برداشته شده است.

وی تاکید کرد: وارد کردن هر واریته هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند و هر واریته بین پنج تا پانزده هزار دلار هزینه دارد و شناسایی این دو واریته در چابهار، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجه ای در شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه نیاز به واریته های مطلوب و سازگار با محیط ضروری است،گفت: اصلاح و معرفی واریته‌های جدید نیشکر یکی از نیازهای اساسی شرکت توسعه نیشکر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیشکر توسعه اهواز رشد شرکت توسعه نیشکر موسسه تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به یک دهه پیش شرکت مهندسی توسعه گاز ایران با شرکت (اس تی سی) هند قراردادی به منظور خرید ورق‌های فولادی برای تولید خط لوله انتقال گاز به امضا رساند، اما این شرکت هندی به قرارداد خود پایبند نماند برای همین شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران طی نامه‌ای به شرکت «STC» اعلام کرد؛ تحویل فولاد به ایران در چهارچوب شرایط قرار داد ۲.۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ میلادی طرفین نیست.

همچین در ادامه این نامه آمده است که اگر شرکت «STC» هر چه زودتر به ارسال تعهدات فولاد خود اقدام نکند، ایران مستقیماً با شرکت فولاد «ایسار» هند که فولار صادراتی را برای شرکت STC تأمین می‌کند، وارد معامله می‌شود.

حالا پس از نزدیک به ۱۰ سال امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس‌تی‌سی) به داوری، کلیات این لایحه را تصویب کردند.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح این گزارش بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت اس‌تی‌سی هند قراردادی به‌مدت سه سال امضا شد که طرف ایرانی بر اساس این قرارداد به تعهدهای خود عمل کرد، اما شرکت بازرگانی دولتی هند در این مدت به کمتر از یک‌پنجم تعهدهای خود عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در صورت موافقت با این لایحه، امکان پیگیری حقوقی این موضوع به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران داده می‌شود.

بر اساس این گزارش طبق این قرارداد ایران با شرکت «STC» هند، قرار بوده طی سه سال، ۲.۵ میلیون تن فولاد به ایران صادر شود که یک میلیون تن آن در سال اول و مابقی آن تا دو سال آینده انجام شود اما شرکت «STC» در سال اول تنها ۴۵۰ هزار تن فولاد به ایران تحویل داده است واکنون ایران با گذشت ۱۰ سال به دنبال غرامت از این شرکت است.

کد خبر 6090833 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه