Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@09:23:16 GMT

بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۱۳۱۴

بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد گران شد

سلیمانی گفت: علی رغم نظر شرکت‌های بیمه‌ای که منتظر افزایش بیشتر از ۴۵ درصد بودند، نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تغییر نرخ دیه و به دنبال آن بیمه شخص ثالث اظهار کرد: روز گذشته مبلغ دیه توسط قوه قضائیه ۴۸۰ میلیون تومان در ماه حلال اعلام شد که این مبلغ نسبت به ۳۳۰ میلیون در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۵/۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: زمانی که مبلغ دیه افزایش پیدا می‌کند حق بیمه شخص ثالث هم تغییر می‌کند. شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به ضریب خسارت بالای ۱۰۰ درصد، انتظار رشد ۱۸ درصدی میزان نرخ حق بیمه شخص ثالث داشتند، اما این مسئله توسط بیمه مرکزی پذیرفته نشد.

این مقام مسئول بیان کرد: علی رغم نظر شرکت‌های بیمه‌ای که منتظر افزایش بیشتر از ۴۵ درصد بودند، نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد اعلام شد که نشان دهنده کاهش ۸ درصدی است.

به گفته سلیمانی شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند مبلغ دیه را براساس دیه جدید بپردازند. بالای یک میلیون در سال تصادف داریم.

او افزود: برخلاف همه این‌ها ما افزایش ۴۵ درصدی را کاهش دادیم و به ۳۷ درصدی رساندیم. از ۲۵ میلیون خودرو در کشور ۲۳ میلیون آن تحت پوشش بیمه‌ای شخص ثالث هستند.

سلیمانی گفت: بحث خودرو‌های نامتعارف و متعارف توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و منتظر تصویب آن در صحن علنی هستیم؛ بنابراین سقف مبلغ خودور‌های نامتعارف از ۱۱ به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. در سال ۱۳۹۸ بیمه زندگی حدود ۱۴.۵ درصد و در سال ۹۹ به ۱۵.۵ درصد رسید.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این افزایش ۳۸ درصدی بیمه شخص ثالث از اول سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و فعلا نیازمند الحاقیه نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه شرکت های بیمه ای بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند