Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:37:49 GMT

سعد الحریری امروز به دیدار میشل عون می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۱۷۹۷

سعد الحریری امروز به دیدار میشل عون می‌رود

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان ساعاتی پس از اتخاذ مواضع تند علیه رئیس‌جمهور این کشور، برای دیدار با میشل عون راهی کاخ بعبدا خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان که دیشب در بیانیه‌ای خواستار کناره‌گیری میشل عون و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان شده بود، تا قبل از ظهر امروز به کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری لبنان) خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان شامگاه چهارشنبه در موضع‌گیری‌هایی جداگانه، یکدیگر را به تعلل در روند تشکیل کابینه جدید لبنان متهم کردند.

رئیس جمهور لبنان شامگاه چهارشنبه گفت که پیش‌نویس تهیه شده از سوی سعد الحریری در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان، هیچ‌گونه تعادل و توازنی ندارد و باعث شده که امور کشور به بن‌بست بخورد.

میشل عون در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که اگر نخست‌وزیر مکلف در تشکیل دولت نجات ملی ناتوان است، باید کناره‌گیری کند و راه را برای ورود کسی که این توانایی را دارد، باز کند.

در پاسخ به این مواضع، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان گفت که اگر میشل عون نمی‎تواند اعضای کابینه جدید را تایید کند، پس باید شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برای انتخاب رئیس جمهور جدید را فراهم کند.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون سعد الحریری لبنان میشل عون سعد الحریری لبنان تشکیل کابینه جدید لبنان رئیس جمهور نخست وزیر میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی