Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی محمودی در نشست مجازی گفت: نوروز امسال ۳۰ گروه جهادی دانشجوی خواهر و برادر برای انجام اقدامات عمرانی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی به نقاط محروم شناسایی شده استان فارس اعزام خواهند شد.

او با اشاره به شیوع کرونا و بروز مشکلات فراوان در زمینه معیشتی برای اقشار مختلف مردم، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مدیریت عملیاتی جهادی بسیج دانشجویی فارس، ابتدا رفع مشکل معیشت نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در کوتاه مدت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی ادامه داد: باتوجه به کشاورزی بودن استان فارس حل مشکلات و معضلاتی در زمینه کمبود آب و تغییر الگوی کشت و اصلاح شیوه‌های آبرسانی، ایجاد کارگاه خانگی و بازار فروش محصولات تولیدی این کارگاه‌ها و. از اهداف این گروه‌ها بوده است.

او با اشاره به ایجاد آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی با حضور گروه‌های جهادی، دبیر مجمع گروه ها‌ی جهاد دانشجویی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، گفت: در این کارگروه شناسایی مهمترین آسیب‌ها و ریشه‌های آن‌ها و راهکار رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

محمودی با بیان اینکه مهمترین آسیب استان فارس، تاثیرات خشکسالی بر مهاجرت و حاشیه نشینی است، گفت: راهکار حل این مشکل ایجاد اشتغال‌های خانگی، بنگاه‌های زود بازده تغییر الگوی کشت و ... در قالب بسته‌ی "مهاجرت معکوس" دیده شده و در حال برنامه ریزی و اجرا است.

او همچنین از راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی خبر داد و افزود: با شیوع کرونا، گروه‌های جهادی فراخوان شده و در ضدعفونی معابر و محله ها، ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک، شیلد و گان پزشکی در دستور کار قرار گرفت و زمینه تولید روزانه ۵ هزار ماسک فراهم و بین اقشار نیازمند توزیع شد.

محمودی تامین و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف را به عنوان یکی از اقدامات شاخص دانست و گفت: در مرحله اول کمک‌های مومنانه شامل ۷۰هزار بسته معیشتی، مرحله دوم ۷۰هزار بسته پروتئینی، مرحله سوم ۵۰ تن مرغ برای طبخ و توزیع، مرحله چهارم ۴۵ هزار بسته معیشتی و مرحله پنجم شامل توزیع ۲۱ هزار بسته بین نیازمندان بوده است.

بیش از ۱۱۰ گروه جهادی در ناحیه بسیج دانشجویی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، پزشکی، بهداشت و درمان و حاشیه شهر در استان فارس فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مناطق محروم فارس گروه های جهادی استان فارس گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  حمید بنی‌تمیم افزود: اوج قهرمانی هر ورزشکار در مسابقات المپیک و پارالمپیک خلاصه می‌شود به همین دلیل سعی می‌کنیم بیشترین حمایت را از ورزشکاران استان انجام دهیم تا سکو‌های برتر را فتح کنند.

وی ادامه داد:  شرایط مساعدی را برای ورزشکاران راه یافته به المپیک و پارالمپیک فراهم خواهیم کرد و  تاکنون حضور چندین ورزشکار استان در این پیکار‌ها قطعی شده که امیدواریم بهترین نتیجه را کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد:  این استان سرشار از ظرفیت و پتانسیل بوده که باید دست به دست هم داده تا این ورزشکاران با شرایط روحی و روانی خوبی در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

بنی تمیم با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمین در استان گفت:  تصور من این است که با اجرای صحیح این طرح، بسیاری از مناطق محروم و با استعداد از محرومیت خارج شده و به ورزش کشور کمک کنند.

وی اظهار کرد:  استان خوزستان از دیرباز تاکنون سرشار از استعداد‌های ناب ورزشی در رشته‌های مختلف بوده که بسیاری از آنها مغفول مانده اند، اما با اجرای کامل و صحیح این طرح تمامی این استعداد‌ها بالفعل شده و در مسیر درستی قرار می‌گیرند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد:  یکی از مهمترین برنامه‌های ما توجه به مناطق محروم و کم برخوردار بوده و سعی می‌کنیم همچون سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی در این محلات تاسیس کنیم تا از فضا‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان
  • حمایت ویژه از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خوزستان
  • خدمت رسانی ۴۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم نیشابور
  • توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج اقشار و سازمان بسیج رسانه با بسیج سازندگی امضاء شد
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد