Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان با اشاره به اینکه طی هفته های گذشته هشدارهای لازم در ارتباط با افزایش شمار مبتلایان در شهرهای هیدج و صائین قلعه از توابع ابهر داده شده بود، افزود: در این خصوص نیز  به برخورد با عاملان و انتشار ویروس کرونا تاکید شد اما آنگونه که باید و شاید اقدام اساسی انجام نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تردد افراد به استان های دیگر گردش ویروس را به دنبال دارد و همین عامل می‌تواند تعداد بیشتری را گرفتار کند، یادآورشد: تجارب شیوع این ویروس در شهرهای یاد شده نشان می دهد که برخورد عملی به کاهش این بیماری منتهی شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: در ارتباط با شاخص های پی سی آر و رهگیری ویروس کرونا در شهرهای ابهر و خرمدره اقدامات بسیار خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است اما باید علت بروز فاجعه در این مناطق و اشکال کار بررسی شود.

حقیقی با بیان اینکه اقدامات و کار جمعی به انجام برنامه ریزی های انجام شده در مقابله با ویروس کرونا با هدف مدیریت بهتر در استان منتهی شده است، افزود:  مدیریت خوب این بیماری در شهرهای یاد شده در گرو  اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا است، تا آثار خود را بر جای بگذارد که چنین چیزی نیست و حتی  با متخلفان برخورد نشده است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرهای ابهر و خرمدره به ویژه ترددهای بین استانی باید برنامه ریزی و تدابیر ویژه ای اتخاذ شود اما وضعیت کنونی و ارائه گزارش ها نشان می دهد چنین چیزی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: کنترل و مدیریت ویروس کرونا در سایه همکاری های بین  بخشی مطلوب، ارائه شیوه نامه های اثربخش و از همه مهمتر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم مردم است.

حقیقی افزود: اقدام مدیریتی ۸۰ درصدکار را  تشکیل می  دهد با توجه به شیوع ویروس کرونا، عموم مردم به این مهم باید توجه کنند بی توجهی ها به پروتکل های بهداشتی فاجعه دیگری را رقم می زند و بازدیدهای میدانی نشان می دهد حتی برخی متصدیان واحدهای صنفی به این مهم توجه چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با متخلفان کرونایی باید با شدت بیشتری برخورد انجام شود و معاونت منابع انسانی استانداری وظیفه دارد تمامی امکانات پشتیبانی علوم پزشکی را در تعطیلات نوروزی طبق کشیک های تعیین شده انجام دهد.

استاندار زنجان ادامه داد: تیم‌های ویژه در ابهر و خرمدره تشکیل شده و علاوه بر آن شمار تست هایی کرونایی افزایش یافته و تیم های شهرستان های مناطق آبی نیز کمک رسان مناطق یادشده باشند.

وی یادآوری کرد: طی مدت ۴۸ ساعت آینده مراکز ۱۶ ساعته تامین اجتماعی استان تشکیل شده و مدیر درمان تامین اجتماعی به اشکالات بوجود آمده پاسخگو باشد.

 حقیقی با تاکید بر اینکه کنترل ورود و خروج و تردد به سه شهر استان زنجان به ویژه شهرهای ابهر و خرمدره از ابتدای سال مورد رصد قرار می گیرد، افزود: مصوبات زیادی طی برگزاری  جلسات کرونا انجام گرفته، اما در اجرای بهینه آن مشکلاتی وجود دارد.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور ابهر و خرمدره ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به حالت آماده باش درآمدند .

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی  آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

گفتنی است هشدارهای هواشناسی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون