Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی میرکتولی استاد حوزه علمیه قم و رییس مجمع عالی تفسیر و علوم قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسین ، امام سجاد و حضرت عباس علیهم السلام، گفت:  مهمترین رسالت انبیای الهی پاسداری از مرزهای عقیده ، اسلام و  ارزشهای انسانی و عقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی ادامه داد: انقلاب امام حسین صرفا برای رسیدن به شهادت و حکومت نبوده است بلکه ایشان با این که می دانست  به شهادت می رسد، با هدف مبارزه با فساد فراگیر حکومت بنی امیه که آسیب جدی به اسلام وارد کرده بود قیام کردند.

وی عنوان کرد: ایشان فرمودند: من برای رسیدن به حکومت و خوش گذرانی قیام نکرده ام، در واقع  برای اصلاح ارزشهایی که مورد فراموشی قرار گرفته است قیام کردم؛ در آن زمان مردم نسبت به ارزشهای دینی خود بی تفاوت شده بودند و به طور علنی اسلام را به انزوا کشانده بودند.

رییس مجمع عالی تفسیر و علوم قرآن ، تصریح کرد: ایشان با هدف امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد اصلاح ساختار دینی اجتماعی قیام نمودند؛ در واقع این آرامش و برپایی ارزشها درنتیجه آن است که جامعه اسلامی احساس آرامش ، مالکیت بر اموال ، سرزمین ها و نوامیس را داشته باشند که در آن عصرهمه مورد آسیب قرارگرفته بود.

وی اظهار داشت: بسیاری از نهضت ها در کشورهای مختلف را مشاهده می کنیم که برگرفته از قیام سید الشهدا است؛ برای نمونه می توان به انقلاب هندی ها اشاره نمود که از استعمارانگستان خارج شدند؛ گاندی در سخنان خود می گوید که من تمام تاریخ را مطالعه کردم و تنها راه نجات ملت خود را عمل به قیام حسین بن علی (ع) دیدم.

میرکتولی اضافه کرد: همانطور می توان به قیام سر به داران در ایران قدیم اشاره نمود؛ در نهایت بارزترین قیامی که الگو گیری از قیام سید الشهدا است، انقلاب اسلامی بود که در جغرافیایی که تصور نمی شد حکومتی شکل بگیرد که زمینه ای برای بستر سازی حکومت جهانی عدالت گستر بقیه الله اعظم شود.

وی در پایان تاکید کرد: این نشان می دهد تاریخ عاشورا منتهی به یک زمان در سال 61 هجری قمری و به یک مکان نمی شود بلکه متعلق به جهان بشریت و درتمام زمان ها و مکان ها است؛ به تعبیرآیت الله العظمی جوادی املی در جنگ جهانی اول و دوم 70میلیون انسان کشته شدند اما امروز از آنها نامی برده نمی شود ، درواقعه کربلا مشاهده می کنیم 72 نفربه شهادت رسیدند و همگان الگوی جوامع بشری و امت اسلامی شده اند و جهان را تکان داده است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در استان کردستان با وجود حدود ۴۰ هزار دانشجو در سطح استان که بخشی از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و با وجود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان می طلبد هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدیدی شروع شود.

وی گفت: الحمدلله زیرساخت های خوبی وجود دارد و در هر شهرستان عمده سهمیه دانشجویان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد  برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه هایی در ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود دارد و کتاب های معتبری در این زمینه چاپ شده است و بار وسیعی دارد و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی در ادامه با تأکید بر فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت افزود: کار بدنه ای فضای مردمی و از  طرف دیگر کار مهدویت که حالت وابسته ای دارد باید به بدنه دانشگاه تزریق کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است کار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • حرکت کاروان میقات