Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:05:14 GMT

۹۸ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۷۵۲

۹۸ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای پنج شنبه، یک بیمار کرونایی در سطح استان سمنان جان خود را از دست داد در نتیجه تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در عدد ۹۳۳ باقی ماند.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶۳ مورد بیمار جدید کرونایی نیز در سطح استان سمنان شناسایی شدند و تعداد بیماران بستری استان به عدد ۹۸ رسید، از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در سطح استان ۲۶ هزار و ۷۲ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۱۸ هزار و ۸۱۷ نفر از این بین به صورت سرپایی مداوا و یا جان خود را از دست دادند و هفت هزار و ۸۲۷ نفر نیز بعد از بستری در بیمارستان بهبود و مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز پنج شنبه همچنین ۱۳ بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هم اکنون پنج شهرستان استان سمنان شامل سمنان، گرمسار و مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان در وضعیت زرد کرونایی و سه شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان به مردم است. محدودیت‌ها نیز طبق رنگ‌بندی از شنبه مجدداً احیا می‌شوند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

کد خبر 5172480

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اردبیل اراک چهارشنبه سوري چهارشنبه آخر سال سطح استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت